Traži posao a moli Boga da ga ne nađe, jer na predstavljanju medijskih poslodavaca zainteresiranost studenta je bila mala s obzirom na broj prisutnih. Medijski poslodavci nude posao a Boga mole da ih ne zaposle. Budućim novinarima se loše piše, dok se djelatnicima u odnosima s javnostima smiješi vedra poslovna budućnost.
Većina lokalnih medija uopće ne traži novinare, osim Glasa Grada koji je pozvao sve zainteresirane da im se jave i jedini poslodavac koji je bio optimističan. Glas grada nudi priliku studentima jer će razviti novi news portal. Dubrovački vjesnik i Europapress Holding (EPH) odredili su se da im je važno novinarsko iskustvo, one koji ga nemaju ih ne interesiraju, preferiraju specijalizirane novinare. Također njima nije bitno medijsko obrazovanje. HRT je više optimističan i rado bi u svom timu vidio nekoga od studenata, iako je situacija loša s novim zapošljavanjima.
Velika posjećenost je bila na radionici "Kako se zaposliti u PR agenciji" koju je vodio Krešimir Macan, stručnjak odnosa s javnošću i vlasnik agencije Manjgura, što je i potvrdilo da sadašnji studenti preferiraju više posao u odnosima s javnostima nego novinarstvo. PR agencija Manjgura nudi studentima posao ali ih očekuje puno rada, spremni su primiti i one koji nemaju iskustva te dodatno ih obučiti.
Treće Dane karijera loše su ili nikako popratili već zaposleni djelatnici lokalnih online medija. Tako od njih šest većina ih je prenijelo samo priopćenje uz eventualno više ili manje fotografija. Jedan od njih samo dio i to na samom početku. Iako se studente uči nešto drugo i kvalitetnije. Popratiti događaj od početka do kraja, nikad ne znaš što može biti zanimljivo. Pokušati prikazati pravu sliku o zapošljavanju i prilikama mladih da osiguraju budućnost. Onda bi se vidjelo tko kako stoji na tržištu. Ekonomisti, menadžeri, djelatnici odnosa s javnosti su dobro pozicionirani dok su novinari loše. Očiti trend manje zaposlenih novinarskih djelatnika za rezultat ima ne kvalitetne sadržaje medija. Ali grupaciji ELPH-a to očito nije bitno. Takvo predstavljanje nekih medijski poslodavca pokazuje da im nije stalo do kvalitete i pravog prikazu stvarnosti.
Osim što obrazovani studenti gube priliku da nešto praktično nauče, da se zaposle i dokažu, najviše gubi javnost, korisnici, čitatelji kojima se više ne serviraju istraživački i analitički tekstovi. Manji broj djelatnika znači i manju kvalitetu medijskih sadržaja, ali očito to neke medije ne brine. I tako jedna od uloga novinara kao nadzora, tragača i istraživača za istinom i javnim interesom pomalo izumire. I to svjesno jer može i moglo bi bit bolje da se razumije prava uloga, utjecaj novinara i medija na javno mnijenje. Iako u svemu tome postoji jedan određeni optimizam a to je da još uvijek postoje i oni mediji koji drže do svojeg kredibiliteta, znaju što im je posao, bave se pitanjima važnim za čitatelje a ne samo za nakladnike i oglašivače. Što je jedna od prednosti globaliziranih medija. Ipak samo poneki predstavnici mediji studentima su poručili da ne nije baš tako sve crno kako je ispalo, da vjeruju, budu uporni i da priča o volontiranju ili zapošljavanju može biti i ljepša.
Katarina Matović
Primjedbe
Objavi komentar