Preskoči na glavni sadržaj

Nikola Bete: Činjenica da se ovim sportom bavi malo ljudi me motivira




Nikola Bete dvadesetjednogodišnji Dubrovčanin jedini je mountain bike vozač u Dubrovniku. Uz posao, svakodnevno vježba trikove na biciklu, koje izvodi na atraktivnim i često opasnim lokacijama. Video zapise svojih vožnja objavljuje na vlastitoj stranici , a u svemu mu pomaže mlađi brat.


1. Što je mountain bike free style?

Mountain bike free style je biciklistička disciplina u kojoj se vozi mountain bike, a trikovi se izvode posvuda. Za izvođenje trikova iskorištavaju se zidovi, ograde, skale i slično. Treba pokušati biti što kreativniji , jer nema posebnih pravila.

2. Kako i zašto ste se počeli baviti mountain bikeom?

Prije sedam godina sam vidio video na youtubeu gdje je čovjek izvodio osnovne trikove na biciklu koji su mene fascinirali. Pomislio sam kako bih i ja jednog dana htio probati takvo nešto. Kupio sam prvo biciklo, krenuo sa početničkim trikovima i nakon sedam godina sam na nekoj solidnoj razni pri izvođenju trikova.

3.  Je li vas bilo strah na početku?

Strah osjetim i danas, ali inače mislim što se više baviš nečim, stječeš više iskustva i jednostavno postaješ sigurniji u sebe, a strah se sve više smanjuje i smanjuje.

4. Što vaši roditelji kažu na vaš hobi?

U obitelji me pojedinci podržavaju uz vječni savjet da budem pažljiv, dok ostali smatraju da je to opasno, da mogu past i slomit kralježnicu te bi najsretniji bili da se prestanem baviti tim sportom.

5. Po kojim kriterijama odabirete lokacije za izvođenje trikova?

Općenito ne gledam samo mjesto na kojem ću izvesti trik bila to ograda ili zid, gledam i krajolik oko njega, da bi to izgledalo što atraktivnije. Također pazim na vremenske prilike. Ukoliko izvodim trikove na velikim visinama, pazim da nema vjetra. Pokušavam izabrat lokacije gdje nema puno ljudi jer me puno ljudi dekocentrira.

6. Jeste li imali problema sa izvođenjem trikova ili vježbe?

Znao sam imati problema sa zaštitarima i policijom koji su me upozoravali da ne smijem vozit po pješačkoj zoni. Dolazio sam u 03:00 sata poslije ponoći na Stradun, baš zato jer tada nema ljudi, ali su me policija redovito zaustavljala da ne smijem vozit po Stradunu, ali me nikad nisu kaznili.

7. Imate li cilj zbog kojeg se bavite ovim sportom?

Naravno. Jednog dana bi se htio profesionalno baviti mountain bikeom, zarađivati od toga, ali usput i promovirati ovaj sport.

8. Jeste li dosad imali problema sa ozljedama?

U sedam godina koliko se ovim bavim, mogu reći da sam imao sreće što se tiče ozljeda. Bilo je dosta padova, a najveća ozljeda mi je bila ozljeda koljena točnije istegnuće prednjeg  križnog ligamenta koja me odvojila od bicikla na godinu i sedam mjeseci. Svi ostali padovi su zanemarivi.

9. Što vam je zanimljivo u sportu kojim se bavite?

Zanimljivo mi je jer se malo ljudi bavi ovim sportom. Mountain bike vožnja i trikovi nisu nešto što se može vidjeti na ulici svaki dan. Upravo ta činjenica mi je zanimljiva i ona me motivira da se ovim bavim. Adrenalin je također ključan motiv jer kad odradim neku točku, taj osjećaj, ali i sigurnst u sebe mi pruža zadovoljstvo.

10. Što vam prolazi kroz glavu prije izvođenja opasnih trikova?

U situacijama kad izvodim trikove na ekstremnim visinama kao što je naprimjer bio zid na Buži, u glavi imam samo sebe, bicikl i zid i ništa više. Nikad nisam pošao izvest opasan trik ako sam nervozan ili imam određeni problem u glavi. U takvim situacijama nastojim bit smiren i opušteno to odradit. 

Antonia Oberan

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

FABULA: Kradljivica knjiga

Vrijeme je popularizacije knjiga – jeftinije su i pristupačnije, a i broj im se povećao. Tako svatko može naći nešto za sebe. I upravo zato zabrinjava činjenica da se veliki broj ljudi odlučuje za nečitanje. No nije samo to problem – u zadnje vrijeme je često da se osobe koje ne čitaju time ponose.  Tako nerijetko možete čuti rečenicu: Nisam pročitala knjigu od osnovne škole! S tim da nove generacije vjerojatno već u osnovnoj školi dižu ruke od knjiga s obzirom na dostupnost detaljnih sažetaka na internetu. Teško je reći što stvara takvu averziju ljudi prema čitanju. Kažu da je knjiga elitna vrsta zabave, zato jer nemaju svi toliko vremena da se posvete čitanju. To je možda i jedino prihvatljivo opravdanje za nečitanje. Ali nedostatak vremena je mladim ljudima u osnovnoj i srednjoj školi najmanji problem – veći je taj što knjige smatraju dosadnima i zamornima. Šteta, jer oni nikada neće otkriti koliki je užitak izgubiti se u radnji neke zanimljive radnje, a da ne govorim koliko bi

INTERVJU Otto Barić: Hrvatska k'o Hrvatska, najgore što možeš napravit je bit uspješan

Posljednjih mjeseci počela je izgradnja velikog poslovnog nebodera West Gate u Splitu koji bi trebao biti najviša zgrada u Hrvata. Tom prigodom arhitekt projekta, Otto Barić, sin istoimenog umirovljenog izbornika hrvatske nogometne reprezentacije, Otta Barića ispričao je kako je Hrvatska arhitektonska javnost dočekala projekt koji je oduševio Katar, što misli o negativnim komentarima na njegove projekte te po čemu osmišljava svoje projekte. Iako u Kataru gradi dosta uspješnu karijeru, u Hrvatskoj je već izgradio hvale vrijedne projekte. Zagrebtower - profinjena poslovna zgrada svjetskih standarda; Ban centar u Zagrebu – luksuzna stambena i poslovna zgrada u samom centru; velebno zdanje vinarije Korta Katarina u Orebiću samo su neki od projekata s njegovim potpisom, a otkrio je i planove za budućnost. Zašto ste prekinuli igrati nogomet i odakle zanimanje za arhitekturu? Igrao sam nogomet do svoje 16. godine. No otac mi je jednom prilikom rekao: "Ti nikada

Jelena Hendić: Sretna sam jer radim ono što volim i što moji tekstovi usrećuju druge ljude

Autorica knjige „Modni Izazovi“ i urednica istoimenog portala, te bivša studentica Odjela za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku ljubav prema modi objedinila u modnu knjigu koja je postala prepoznatljiva i izvan Dubrovačko-neretvanske županije. „Modni Izazovi“ su ne samo novi modni sadržaj, već polako postaju omiljeno štivo pripadnica ljepšeg spola. U intervjuu za ePunkt otkriva odakle ideja za modnim novinarstvom, pisanjem knjige kao i osnivanjem portala. Kako to da ste se odlučili baviti baš novinarskom strukom? Novinarstvo je moja najveća strast. Oduvijek sam željela biti novinarka. Pisanje me ispunjava i dio je mene. Sretna sam jer radim ono što volim i što moji tekstovi usrećuju druge ljude i mene. Je li istina da je novinarski posao jedan od najstresnijih? Stres je prisutan, ali s iskustvom postaje manji, ili u potpunosti nestaje. Ali činjenica je da je stres postao svakodnevnica koja je prisutna u svakom segmentu našeg života i moramo se nositi s tim.