Preskoči na glavni sadržaj

Made Žeravica: „Odaberite tjelesnu aktivnost koju najviše volite i uživajte u sreći koju će vam ona priuštiti.“


Made Žeravica je mlada Župka koja se može pohvaliti titulom prve dubrovačke triatlonke. Još od djetinjstva u njoj je tinjala želja za sportom, te se ta želja i realizirala prije šest godina kada se počela baviti trčanjem sa svojim najboljim, četveronožnim prijateljem Bestom. Trčanje iz zabave dovelo je do atletskog natjecanja triatlona. Triatlon u sebi sadrži tri različite discipline: plivanje, biciklizam i trčanje, a Made se njim bavi već četiri godine.


Kada se pojavila želja i volja za bavljenje sportom?
Kao djevojčica sam maštala da treniram košarku, nažalost ratno doba u to vrijeme me spriječilo da se počnem baviti sa bilo kojim tipom sporta. Mislim da je oduvijek ta želja u meni tinjala, i napokon se realizirala prije šest godina, kada sam spontano, iz zabave počela trčati sa svojim psom Bestom.


Otkada sudjelujete na triatlonima i što Vas je privuklo kod triatlona?
Na triatlonima sudjelujem već četiri godine, najviše me privukla dinamičnost iz discipline u disciplinu. Sve je to dosta zahtjevno, a samim time je i izazovnije nego samo trčanje. Mentalno i fizički dosta iziskuje sama, jedna ta utrka.


Kako izgledaju pripreme za triatlon?
Za triatlon imam određeni plan treninga koji pratim. Uz sam plan treninga imam i jedan dan odmora, koji je isto jednako važan kao i sam trening. Uz svoje osobne i poslovne obaveze često je trening dosta teže pratiti. Iziskuje dosta odricanja i discipline.


Koliko dnevno trenirate?
Dnevno mi nekad trening može trajati 5 sati, ako je riječ npr. o biciklističkom treningu. Često imam plivanje i trčanje u istome danu ili biciklu i trčanje. Češći su dani po dva treninga na dan, dok npr. vikendom imam duge vožnje od 100km do 24km trčanja. Tjedno odradim otprilike 16 sati treninga.


Trčite, plivate i vozite biciklo, ali što Vam je najdraže?
Najdraže mi je ipak trčanje jer tu ovisim o sama sebi. Plivanje u grupi može bit dosta otežano, a i sami vremenski uvjeti u plivačkom segmentu znaju dostatno iscrpiti,kao i sam biciklistički segment po ružnom vremenu. Dovoljno je da vam vjetar sve to oteža, a kamo li kiša i ostale tehničke stvari kao npr. pucanje gume...


Koja su Vam neka od dražih postignuća?
Jedno od dražih postignuća je moj prvi halfironman u Puli 1,9km plivanja, 90km bicikliranja i 21km trčanja. Nikakvu titulu nisam dobila, ali to natjecanje je bilo otežano svim vremenskim uvjetima. Pošla sam na utrku nakon samo šest mjeseci triatlon treniranja. Ta utrka se ne može zaboravit i ona mi je donijela toliko hrabrosti i volje za daljim treniranjem. Vratila mi je na neki način vjeru u sebe. Dosta imam osvojenih prvih mjesta u trčanju, ali niti jedan moj uspjeh nije urezan kao osjećaj sa te utrke.


Jeste li ikad imali nekih ozljeda?
Same ozljede su me i dovele u svijet triatlona. Kako se kaže '' ništa se u životu ne događa bez razloga'' tako i to moje stanje. Noge su me dosta puta izdale, nisam mogla više trčati i onda sam krenula na bazen da se prije oporavim. To je bio jedan novi svijet, jedan novi izazov i tako sam nastavila. Nikad doduše nisam zavoljela plivanje u bazenu, ali u moru je to nešto drugo. Volim plivati i zimi u odijelu, to je jedan drugi svijet kojem se najviše radujem u samom treniranju.


Koji su budući planovi, teku li pripreme za neka natjecanja?
Najveći plan za ovu 2020. je završiti moj prvi IRONMAN kako se kaže "kraljevsku distancu" u triatlonu 3,8 km plivanja, 180 km bicikliranja i 42 km trčanja u Italiji krajem rujna.


I za kraj, kako potaknuti ljude da se počnu baviti sportom?
Samim time kad se bavimo sa bilo kakvom aktivnošću bolji smo za sebe i za ljude oko sebe, počinjuću samo od toga segmenta, pa do svih ostalih benefita koji sam sport donosi.
Dakle, osim što vam popravlja fizičko stanje, pomaže u borbi protiv viška kilograma, fizička aktivnost ima i niz pozitivnih psiholoških učinaka. Redovita fizička aktivnost „hormona sreće“ koji je odgovoran za niz stanja organizma, među kojima su i sreća, apetit i seksualna želja. Odaberite tjelesnu aktivnost koju najviše volite i uživajte u sreći koju će vam ona priuštiti.


IVONA VOJVODIĆ

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

FABULA: Kradljivica knjiga

Vrijeme je popularizacije knjiga – jeftinije su i pristupačnije, a i broj im se povećao. Tako svatko može naći nešto za sebe. I upravo zato zabrinjava činjenica da se veliki broj ljudi odlučuje za nečitanje. No nije samo to problem – u zadnje vrijeme je često da se osobe koje ne čitaju time ponose.  Tako nerijetko možete čuti rečenicu: Nisam pročitala knjigu od osnovne škole! S tim da nove generacije vjerojatno već u osnovnoj školi dižu ruke od knjiga s obzirom na dostupnost detaljnih sažetaka na internetu. Teško je reći što stvara takvu averziju ljudi prema čitanju. Kažu da je knjiga elitna vrsta zabave, zato jer nemaju svi toliko vremena da se posvete čitanju. To je možda i jedino prihvatljivo opravdanje za nečitanje. Ali nedostatak vremena je mladim ljudima u osnovnoj i srednjoj školi najmanji problem – veći je taj što knjige smatraju dosadnima i zamornima. Šteta, jer oni nikada neće otkriti koliki je užitak izgubiti se u radnji neke zanimljive radnje, a da ne govorim koliko bi

INTERVJU Otto Barić: Hrvatska k'o Hrvatska, najgore što možeš napravit je bit uspješan

Posljednjih mjeseci počela je izgradnja velikog poslovnog nebodera West Gate u Splitu koji bi trebao biti najviša zgrada u Hrvata. Tom prigodom arhitekt projekta, Otto Barić, sin istoimenog umirovljenog izbornika hrvatske nogometne reprezentacije, Otta Barića ispričao je kako je Hrvatska arhitektonska javnost dočekala projekt koji je oduševio Katar, što misli o negativnim komentarima na njegove projekte te po čemu osmišljava svoje projekte. Iako u Kataru gradi dosta uspješnu karijeru, u Hrvatskoj je već izgradio hvale vrijedne projekte. Zagrebtower - profinjena poslovna zgrada svjetskih standarda; Ban centar u Zagrebu – luksuzna stambena i poslovna zgrada u samom centru; velebno zdanje vinarije Korta Katarina u Orebiću samo su neki od projekata s njegovim potpisom, a otkrio je i planove za budućnost. Zašto ste prekinuli igrati nogomet i odakle zanimanje za arhitekturu? Igrao sam nogomet do svoje 16. godine. No otac mi je jednom prilikom rekao: "Ti nikada

Jelena Hendić: Sretna sam jer radim ono što volim i što moji tekstovi usrećuju druge ljude

Autorica knjige „Modni Izazovi“ i urednica istoimenog portala, te bivša studentica Odjela za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku ljubav prema modi objedinila u modnu knjigu koja je postala prepoznatljiva i izvan Dubrovačko-neretvanske županije. „Modni Izazovi“ su ne samo novi modni sadržaj, već polako postaju omiljeno štivo pripadnica ljepšeg spola. U intervjuu za ePunkt otkriva odakle ideja za modnim novinarstvom, pisanjem knjige kao i osnivanjem portala. Kako to da ste se odlučili baviti baš novinarskom strukom? Novinarstvo je moja najveća strast. Oduvijek sam željela biti novinarka. Pisanje me ispunjava i dio je mene. Sretna sam jer radim ono što volim i što moji tekstovi usrećuju druge ljude i mene. Je li istina da je novinarski posao jedan od najstresnijih? Stres je prisutan, ali s iskustvom postaje manji, ili u potpunosti nestaje. Ali činjenica je da je stres postao svakodnevnica koja je prisutna u svakom segmentu našeg života i moramo se nositi s tim.