Na
današnji lijepi i sunčani dan 17. lipnja 2020. godine,
imala sam priliku provesti ugodan razgovor s vlasnikom apartmana „San Antonio“.
Tihomir Petrušić dugogodišnji je ugostiteljski djelatnik koji se bavi vođenjem
apartmana u Pločama. Zadovoljstvo gosta, kvaliteta i pružanje ugodnog boravka gostima
smatra glavnim segmentima uspješnog poslovanja. Svoj posao vodi samostalno sa
svojom obitelji. U razgovoru, predstavio mi je svoje razmišljanje o slici
nadolazećeg turizma u odnosu na prethodne godine. Također sam saznala
interesantne informacije o nadogradnji njegovog budućeg poslovanja.
Poštovani gospodine
Petrušić, dugi niz godina bavite se ugostiteljstvom, evo za početak nam recite
gdje su točno locirani Vaši apartmani i kako biste definirali svoje
dugogodišnje iskustvo rada s gostima?
Apartmani
„San Antonio“ smješteni su u dolini Neretve, u gradu Ploče. Lokacija nije baš
zadovoljavajuća jer je Ploče lučki grad te je zbog toga more zagađeno, no
pozitivna strana je blizina Makarske rivijere koja nudi mnogo lijepih plaža i
čisto Jadransko more. Vođenjem apartmana
bavim se već 20 godina, volim taj posao, upoznavanje ljudi različitih kultura
je vrlo zanimljivo i može se dosta toga naučiti. Dugogodišnje iskustvo me
naučilo da je ljubaznost prema gostima ključ svega, ukoliko toga nema, gubite
gosta i više vam se neće vratiti. Posao nije pretjerano težak, kada si sam svoj
šef sve je jednostavnije, raspoređujem posao zajedno sa svojom obitelji tako da
ne osjećam težinu posla.
Spomenuli ste da
posao nije pretjerano težak te da rad dijelite zajedno sa svojom obitelji što
je lijepo i sigurno Vam omogućava više slobodnog vremena. O koliko se
smještajnih kapaciteta točno radi i jeste li zadovoljni s njihovim
popunjavanjem?
Objekt
se sastoji od četiri apartmana i jedne sobe, popunjavanje smještajnih jedinica
proteklih godina bilo je vrlo zadovoljavajuće. Gosti dolaze iz svih predjela
svijeta, a doprinos tomu je omjer dobre kvalitete i niske cijene. Najčešće su
to grupe ljudi, obitelji, prijatelji koji dođu ljetovati na par dana i u tom
vremenskom periodu žele posjetiti gradove koji se nalaze u blizini Ploča.
Turistička slika
cijele Hrvatske posljednjih godina je vrlo zadovoljavajuća, posebno je bila
jaka 2018. godine kada je nogometna reprezentacija Hrvatske bile druga u
svijetu, to je bila velika promidžba za nas. Što mislite kako će utjecati
trenutna situacija vezana za koronavirus prema nadolazećoj turističkoj sezoni?
Smatram
da će trenutna situacija oko virusa narušiti svim turističkim državama, ne samo
Hrvatskoj. Osobno mogu posvjedočiti kako nam se sprema vrlo loša turistička
sezona. Iako se smatra kako je još rano za donošenje takvih procjena, no prošle
godine u ovom razdoblju bilo je puno rezervacija te su svi smještajni
kapaciteti bili zauzeti.
Trenutna situacija
zasigurno će ostaviti drastične posljedice, no Hrvatska gotovo pa nema nijednu
zaraženu osobu od koronavirusa. Prema Vašem mišljenju smatrate li da je to naša
prednost kao turističke države i da će gosti ipak odlučiti doći ljetovati kod
nas?
Takvo
razmišljanje mi je davalo nadu sve do prije deset dana, kada su došle
informacije o slučajevima novo zaraženih u susjednoj Bosni i Hercegovini.
Smatram da u ljudima prevladava veliki strah od moguće zaraze virusom da bi odlučili
bezbrižno otići na putovanje. Također dolazi velika gospodarska kriza u svijetu
i smatram da su odlasci na ljetovanja zadnja stavka o kojoj ljudi sada
razmišljaju.
Naravno, potrebno
je o tome razmišljati unaprijed kako bi se smanjila moguća iznenađenja vezana
za lošu turističku sezonu. Nikome se ne sprema obećavajuća turistička sezona.
Mislite li da će ovo biti kritična godina za Vas i vaše poslovanje?
Od
samog početka pandemije koronavirusa i uspostave karantene, razmišljao sam o
posljedicama koje bi nas ubrzo mogle zadesiti. Znao sam da će ovo biti kritična
godina gledano s različitih aspekata, samo je bilo pitanje u kolikoj mjeri će
biti kritična. Sa sigurnošću ne mogu potvrditi da od sezone ništa neće biti,
ali trenutna situacija ne upućuje na dobro.
Konkurencija će
biti opaka ove godine jer je svima u cilju što bolje poslovati i izboriti se za
prodaju vlastitih usluga i proizvoda. Imate li posebne metode kojima biste
privukli goste da dođu na ljetovanje upravo kod Vas?
Jasno
je da ćemo svi jedni drugima konkurirati, potrebno je pronaći dobru, smislenu
strategiju koja će privući turiste upravo k nama, a ne našoj konkurenciji.
Potrebno je vrlo pažljivo osmisliti ideje i inovacije kojima ćemo privući
turiste ali i osigurati svoj profit.
Kada ste već
spomenuli ideje i inovacije, koje biste Vi osobno primijenili u svom
poslovanju?
Za
početak, smanjio bih standardne cijene smještajnih jedinica, naravno ne previše
kako se ne bi ugušili prihodi. Također bih uveo bonus dan, nakon pet dana
boravka u „San Antonio“ apartmanima. Smatram da bi takva strategija mogla
privući veći broj gostiju.
Izvrsne ideje, to
je definitivno iznenađenje koje će goste oduševiti i privući. Zahvaljujem što
ste sudjelovali u ovom ugodnom razgovoru i podijelili Vaše mišljenje sa mnom. Lijep pozdrav!
Magdalena Petrušić
Primjedbe
Objavi komentar