Preskoči na glavni sadržaj

PROMJENE SU JEDINI IZLAZ


Na današnji lijepi i sunčani dan 17. lipnja 2020. godine, imala sam priliku provesti ugodan razgovor s vlasnikom apartmana „San Antonio“. Tihomir Petrušić dugogodišnji je ugostiteljski djelatnik koji se bavi vođenjem apartmana u Pločama. Zadovoljstvo gosta, kvaliteta i pružanje ugodnog boravka gostima smatra glavnim segmentima uspješnog poslovanja. Svoj posao vodi samostalno sa svojom obitelji. U razgovoru, predstavio mi je svoje razmišljanje o slici nadolazećeg turizma u odnosu na prethodne godine. Također sam saznala interesantne informacije o nadogradnji njegovog budućeg poslovanja.

Poštovani gospodine Petrušić, dugi niz godina bavite se ugostiteljstvom, evo za početak nam recite gdje su točno locirani Vaši apartmani i kako biste definirali svoje dugogodišnje iskustvo rada s gostima?

Apartmani „San Antonio“ smješteni su u dolini Neretve, u gradu Ploče. Lokacija nije baš zadovoljavajuća jer je Ploče lučki grad te je zbog toga more zagađeno, no pozitivna strana je blizina Makarske rivijere koja nudi mnogo lijepih plaža i čisto Jadransko more.  Vođenjem apartmana bavim se već 20 godina, volim taj posao, upoznavanje ljudi različitih kultura je vrlo zanimljivo i može se dosta toga naučiti. Dugogodišnje iskustvo me naučilo da je ljubaznost prema gostima ključ svega, ukoliko toga nema, gubite gosta i više vam se neće vratiti. Posao nije pretjerano težak, kada si sam svoj šef sve je jednostavnije, raspoređujem posao zajedno sa svojom obitelji tako da ne osjećam težinu posla.

Spomenuli ste da posao nije pretjerano težak te da rad dijelite zajedno sa svojom obitelji što je lijepo i sigurno Vam omogućava više slobodnog vremena. O koliko se smještajnih kapaciteta točno radi i jeste li zadovoljni s njihovim popunjavanjem?

Objekt se sastoji od četiri apartmana i jedne sobe, popunjavanje smještajnih jedinica proteklih godina bilo je vrlo zadovoljavajuće. Gosti dolaze iz svih predjela svijeta, a doprinos tomu je omjer dobre kvalitete i niske cijene. Najčešće su to grupe ljudi, obitelji, prijatelji koji dođu ljetovati na par dana i u tom vremenskom periodu žele posjetiti gradove koji se nalaze u blizini Ploča.

Turistička slika cijele Hrvatske posljednjih godina je vrlo zadovoljavajuća, posebno je bila jaka 2018. godine kada je nogometna reprezentacija Hrvatske bile druga u svijetu, to je bila velika promidžba za nas. Što mislite kako će utjecati trenutna situacija vezana za koronavirus prema nadolazećoj turističkoj sezoni?

Smatram da će trenutna situacija oko virusa narušiti svim turističkim državama, ne samo Hrvatskoj. Osobno mogu posvjedočiti kako nam se sprema vrlo loša turistička sezona. Iako se smatra kako je još rano za donošenje takvih procjena, no prošle godine u ovom razdoblju bilo je puno rezervacija te su svi smještajni kapaciteti bili zauzeti.

Trenutna situacija zasigurno će ostaviti drastične posljedice, no Hrvatska gotovo pa nema nijednu zaraženu osobu od koronavirusa. Prema Vašem mišljenju smatrate li da je to naša prednost kao turističke države i da će gosti ipak odlučiti doći ljetovati kod nas?

Takvo razmišljanje mi je davalo nadu sve do prije deset dana, kada su došle informacije o slučajevima novo zaraženih u susjednoj Bosni i Hercegovini. Smatram da u ljudima prevladava veliki strah od moguće zaraze virusom da bi odlučili bezbrižno otići na putovanje. Također dolazi velika gospodarska kriza u svijetu i smatram da su odlasci na ljetovanja zadnja stavka o kojoj ljudi sada razmišljaju.

Naravno, potrebno je o tome razmišljati unaprijed kako bi se smanjila moguća iznenađenja vezana za lošu turističku sezonu. Nikome se ne sprema obećavajuća turistička sezona. Mislite li da će ovo biti kritična godina za Vas i vaše poslovanje?

Od samog početka pandemije koronavirusa i uspostave karantene, razmišljao sam o posljedicama koje bi nas ubrzo mogle zadesiti. Znao sam da će ovo biti kritična godina gledano s različitih aspekata, samo je bilo pitanje u kolikoj mjeri će biti kritična. Sa sigurnošću ne mogu potvrditi da od sezone ništa neće biti, ali trenutna situacija ne upućuje na dobro.

Konkurencija će biti opaka ove godine jer je svima u cilju što bolje poslovati i izboriti se za prodaju vlastitih usluga i proizvoda. Imate li posebne metode kojima biste privukli goste da dođu na ljetovanje upravo kod Vas?

Jasno je da ćemo svi jedni drugima konkurirati, potrebno je pronaći dobru, smislenu strategiju koja će privući turiste upravo k nama, a ne našoj konkurenciji. Potrebno je vrlo pažljivo osmisliti ideje i inovacije kojima ćemo privući turiste ali i osigurati svoj profit.

Kada ste već spomenuli ideje i inovacije, koje biste Vi osobno primijenili u svom poslovanju?

Za početak, smanjio bih standardne cijene smještajnih jedinica, naravno ne previše kako se ne bi ugušili prihodi. Također bih uveo bonus dan, nakon pet dana boravka u „San Antonio“ apartmanima. Smatram da bi takva strategija mogla privući veći broj gostiju.

Izvrsne ideje, to je definitivno iznenađenje koje će goste oduševiti i privući. Zahvaljujem što ste sudjelovali u ovom ugodnom razgovoru i podijelili Vaše mišljenje sa mnom.  Lijep pozdrav!


Magdalena Petrušić

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

FABULA: Kradljivica knjiga

Vrijeme je popularizacije knjiga – jeftinije su i pristupačnije, a i broj im se povećao. Tako svatko može naći nešto za sebe. I upravo zato zabrinjava činjenica da se veliki broj ljudi odlučuje za nečitanje. No nije samo to problem – u zadnje vrijeme je često da se osobe koje ne čitaju time ponose.  Tako nerijetko možete čuti rečenicu: Nisam pročitala knjigu od osnovne škole! S tim da nove generacije vjerojatno već u osnovnoj školi dižu ruke od knjiga s obzirom na dostupnost detaljnih sažetaka na internetu. Teško je reći što stvara takvu averziju ljudi prema čitanju. Kažu da je knjiga elitna vrsta zabave, zato jer nemaju svi toliko vremena da se posvete čitanju. To je možda i jedino prihvatljivo opravdanje za nečitanje. Ali nedostatak vremena je mladim ljudima u osnovnoj i srednjoj školi najmanji problem – veći je taj što knjige smatraju dosadnima i zamornima. Šteta, jer oni nikada neće otkriti koliki je užitak izgubiti se u radnji neke zanimljive radnje, a da ne govorim kolik...

Preporuka: Najbolje od Stephena Kinga

Foto: screenrant.com Stephen Edwin King , poznat i kao "američki kralj horora", najprodavaniji je autor horor i triler žanra u svijetu i najuspješniji američki pisac ikad. Rođen je 21. rujna 1947. u Portlandu, u državi Maine. Rano djetinjstvo mu je obilježio odlazak oca koji je, pod izgovorom da ide kupiti cigarete, otišao i ostavio Stephenovu majku, Nellie Ruth Pillsbury, da se sama brine o njemu i posvojenom bratu Davidu. Zbog financijskih poteškoća bili su se prisiljeni često seliti, sve do 1958. kad se Nellie Ruth vraća u Maine da bi se brinula o bolesnim roditeljima. Još od djetinjstva pokazao je veliki interes za pisanje, pa je tako pisao kratke priče za razne fanzine, među ostalim i Dave's Rag – novine koje je pokrenuo sa bratom Davidom u nadi da će prodajom pomoći majci sa financijskim problemima. 1966. upisao je studij engleskog jezika na Sveučilištu Maine u Oronu, gdje je pisao tjednu kolumnu King's Garbage truck za studentske novine, te slao k...

Jelena Hendić: Sretna sam jer radim ono što volim i što moji tekstovi usrećuju druge ljude

Autorica knjige „Modni Izazovi“ i urednica istoimenog portala, te bivša studentica Odjela za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku ljubav prema modi objedinila u modnu knjigu koja je postala prepoznatljiva i izvan Dubrovačko-neretvanske županije. „Modni Izazovi“ su ne samo novi modni sadržaj, već polako postaju omiljeno štivo pripadnica ljepšeg spola. U intervjuu za ePunkt otkriva odakle ideja za modnim novinarstvom, pisanjem knjige kao i osnivanjem portala. Kako to da ste se odlučili baviti baš novinarskom strukom? Novinarstvo je moja najveća strast. Oduvijek sam željela biti novinarka. Pisanje me ispunjava i dio je mene. Sretna sam jer radim ono što volim i što moji tekstovi usrećuju druge ljude i mene. Je li istina da je novinarski posao jedan od najstresnijih? Stres je prisutan, ali s iskustvom postaje manji, ili u potpunosti nestaje. Ali činjenica je da je stres postao svakodnevnica koja je prisutna u svakom segmentu našeg života i moramo se nositi s tim. ...