Foto: facebook.com |
Kada je Mark Zuckerberg 2004. pokrenuo facebook, vjerojatno nije ni sanjao da će mala društvena mreža namijenjena studentima Harvarda, deset godina poslije prerasti u globalni društveni fenomen koji je iz korijena promijenio svijet. Htjeli to priznati ili ne, facebook svakodnevno utječe na većinu ljudi. Od toga da svakodnevno i po nekoliko puta u jednom danu korisnici posjećuju svoj profil pa do činjenice da se ljudska interakcija gotovo podjednako odvija „u živo“ i na facebooku.
Jedna od glavnih sastavnica fejsa uz igrice, poruke, slike i aplikacije su i statusi. Motivi i inspiracije za postavljanje statusa su različiti, a najčešće se radi o najobičnijoj narcisoidnosti koja se ispoljava u želji da se skupe lajkovi. Nađe su tu i originalnog, zanimljivog i duhovitog štiva, ali budimo iskreni - većina statusa su potpuno smeće i predstavljaju sramotu za svog autora i muku za one koji su to prisiljeni čitati.
Ova kratka Top 10 lista je pokušaj da se iz te gomile statusa izaberu oni najgluplji, najdosadniji, najnemaštovitiji - jednom riječju, najiritantniji. Ideja je bila staviti ih pod zajednički nazivnik i svrstati u deset kategorija koje nisu nužno poredane po iritantnosti jer da je tako, sve bi bile pod brojem jedan.
Jedna od glavnih sastavnica fejsa uz igrice, poruke, slike i aplikacije su i statusi. Motivi i inspiracije za postavljanje statusa su različiti, a najčešće se radi o najobičnijoj narcisoidnosti koja se ispoljava u želji da se skupe lajkovi. Nađe su tu i originalnog, zanimljivog i duhovitog štiva, ali budimo iskreni - većina statusa su potpuno smeće i predstavljaju sramotu za svog autora i muku za one koji su to prisiljeni čitati.
Ova kratka Top 10 lista je pokušaj da se iz te gomile statusa izaberu oni najgluplji, najdosadniji, najnemaštovitiji - jednom riječju, najiritantniji. Ideja je bila staviti ih pod zajednički nazivnik i svrstati u deset kategorija koje nisu nužno poredane po iritantnosti jer da je tako, sve bi bile pod brojem jedan.
1. MISAONI - Ovi statusi prezentiraju neku duboku misao koja bi žrtvu nakon čitanja trebala potpuno preobratiti, natjerati da zaviri duboko u svoju dušu i otkrije tajnu svog postojanja. Izjave se obično pripisuju tipovima koji su mrtvi već više od sto godina, ali u zadnje vrijeme ludilo je otišlo na veću razinu pa nije nemoguće pronaći citat kojeg potpisuju moralni i intelektualni autoriteti kao Paris Hilton ili Kim Kardashian.
2. DOMOLJUBNI - Je li takav slučaj i u ostalim zemljama nije poznato, ali u Hrvatskoj su jako prošireni takozvani domoljubni statusi. Stavljaju ih pojedinci koji putem facebooka žele svijetu poručiti koliko vole svoju domovinu i koliko su Hrvati jaki i moćni iako je cijeli svijet protiv njih. Najčešći su prije i nakon utakmica reprezentacije, za vrijeme suđenja generalima i u predizborno vrijeme. Ispod obavezno ide Thompsonova pjesma.
3. LJUBAVNI - Stavljaju ih freško zaljubljeni parovi, obično jedno drugome na zid. Odlikuje ih ekstremna količina sladunjavosti koja graniči s bljutavošću. Poželjno je nacrtati i desetak smajlića i dvadesetak srdaca da se još malo pojača ukupni dojam. Ispod je poželjno staviti pjesmu jednako bljutavog sadržaja.
2. DOMOLJUBNI - Je li takav slučaj i u ostalim zemljama nije poznato, ali u Hrvatskoj su jako prošireni takozvani domoljubni statusi. Stavljaju ih pojedinci koji putem facebooka žele svijetu poručiti koliko vole svoju domovinu i koliko su Hrvati jaki i moćni iako je cijeli svijet protiv njih. Najčešći su prije i nakon utakmica reprezentacije, za vrijeme suđenja generalima i u predizborno vrijeme. Ispod obavezno ide Thompsonova pjesma.
3. LJUBAVNI - Stavljaju ih freško zaljubljeni parovi, obično jedno drugome na zid. Odlikuje ih ekstremna količina sladunjavosti koja graniči s bljutavošću. Poželjno je nacrtati i desetak smajlića i dvadesetak srdaca da se još malo pojača ukupni dojam. Ispod je poželjno staviti pjesmu jednako bljutavog sadržaja.
4. NAVIJAČKI- Stavljaju ih tipovi koji smatraju da je facebook pravo mjesto na kojem će izraziti svoju ljubav prema Hajduku, Dinamu, Arsenalu, Barceloni ili bilo kojem drugom sportskom kolektivu. Domaći fanovi vole napisati „ubij tovara/purgera“, a fanovi stranih klubova smatraju da je cool ako napišu nešto kao „c'mon Arsenal“ ili „vamos Barca“. Posebno su česti i iritirajući kad igra Hrvatska reprezentacija.
5. MOTIVACIJSKI - Stavljaju ih ljudi koji su krenuli u teretanu i imaju potrebu to obznaniti preko facebooka. Uključuju fraze kao što su „brže“,“više“,“jače“ i „nema predaje“, a nije na odmet ni poneki citat nabildanih mislioca Sylvestera Stallonea i Arnolda Schwarzeneggera.
6. ONO KAD, ONAJ OSJEĆAJ KAD - Rijetko što je tako iritirajuće od toga kad osoba počne status ovim riječima. Pogodne su za osobe koje su nemaštovite i imaju jako slab vokabular, a žele nam poručiti da nešto trenutno rade i da im je očito lijepo. Nije rijetkost na primjer pročitati status u kojem cura napiše „onaj osjećaj kad si s frendicom na kavi“.
7. LAJK ZA... – Još jedna stvar koja normalnog čovjeka može prilično iznervirati je „žicanje“ lajkova. Mogućnosti su neograničene, a lajkovi svemoćni pa se često može naići na status u kojem se traži lajk za očuvanje ozonskog omotača, spašavanje dupina/kitova/puževa/daždevnjaka, sprečavanje genocida u Ruandi, borbu protiv gladi u Africi... Eto, prije pojave facebooka, nisam znao da su lajkovi jestivi.
5. MOTIVACIJSKI - Stavljaju ih ljudi koji su krenuli u teretanu i imaju potrebu to obznaniti preko facebooka. Uključuju fraze kao što su „brže“,“više“,“jače“ i „nema predaje“, a nije na odmet ni poneki citat nabildanih mislioca Sylvestera Stallonea i Arnolda Schwarzeneggera.
6. ONO KAD, ONAJ OSJEĆAJ KAD - Rijetko što je tako iritirajuće od toga kad osoba počne status ovim riječima. Pogodne su za osobe koje su nemaštovite i imaju jako slab vokabular, a žele nam poručiti da nešto trenutno rade i da im je očito lijepo. Nije rijetkost na primjer pročitati status u kojem cura napiše „onaj osjećaj kad si s frendicom na kavi“.
7. LAJK ZA... – Još jedna stvar koja normalnog čovjeka može prilično iznervirati je „žicanje“ lajkova. Mogućnosti su neograničene, a lajkovi svemoćni pa se često može naići na status u kojem se traži lajk za očuvanje ozonskog omotača, spašavanje dupina/kitova/puževa/daždevnjaka, sprečavanje genocida u Ruandi, borbu protiv gladi u Africi... Eto, prije pojave facebooka, nisam znao da su lajkovi jestivi.
Foto: tumblr.com |
8. AJME ŠTO MI JE DOSADNO - Fraza koju koriste (najčešće) mlađe osobe (najčešće) ženskog spola kad imaju potrebu nešto objaviti, ali ni same jadne ne znaju što. Osim neizostavnog „dosadno mi je“, često objave i „spava mi se“, „gladna sam“, „žedna sam“, „ništa na televiziji“ i slično. Jednostavno imaju potrebu izbaciti desetak statusa dnevno, čisto da se zna da su prisutne, da su tu. Da se jednog dana, ne daj Bože, ukine facebook, vjerojatno bi otvorile prozor i deranjem nas obavještavale što im je trenutno na pameti.
9. STATUSI IZ KAFIĆA, DISKO KLUBOVA I SLIČNO - Jedna od velikih ljudskih misterija je zašto se netko ima potrebu, u sred noćnog izlaska ulogirati na facebook i napisati nešto kao „predobro nam je“, „ludnica“, „urnebes“ ili „lom!“. Uz status često ide i slika njega i njegovih prijatelja odjevenih u pre uske majice kako nazdravljaju s čašama u rukama. Jedino logično pitanje glasi - odakle im vremena ići na facebook kad se već tako ludo zabavljaju?
10. TV KALENDAR - Neki ljudi sa svojim prijateljima na facebooku vole podijeliti baš SVE što se taj dan događa ili se na taj dan dogodilo prije 150 godina. „Rodio se Ghandi“, “ubijen Martin Luther King“, „Maja Šuput trudna“, „Severina ima novi film“... Oni će podijeliti baš svaku vijest, ma kako (ne)važna ona bila. Najčešće pišu stvari kao "Rip Nelson Mandela". Evo ljudi, Nelson vam zahvaljuje, puno mu je lakše kad vidi vaš „rip“.
9. STATUSI IZ KAFIĆA, DISKO KLUBOVA I SLIČNO - Jedna od velikih ljudskih misterija je zašto se netko ima potrebu, u sred noćnog izlaska ulogirati na facebook i napisati nešto kao „predobro nam je“, „ludnica“, „urnebes“ ili „lom!“. Uz status često ide i slika njega i njegovih prijatelja odjevenih u pre uske majice kako nazdravljaju s čašama u rukama. Jedino logično pitanje glasi - odakle im vremena ići na facebook kad se već tako ludo zabavljaju?
10. TV KALENDAR - Neki ljudi sa svojim prijateljima na facebooku vole podijeliti baš SVE što se taj dan događa ili se na taj dan dogodilo prije 150 godina. „Rodio se Ghandi“, “ubijen Martin Luther King“, „Maja Šuput trudna“, „Severina ima novi film“... Oni će podijeliti baš svaku vijest, ma kako (ne)važna ona bila. Najčešće pišu stvari kao "Rip Nelson Mandela". Evo ljudi, Nelson vam zahvaljuje, puno mu je lakše kad vidi vaš „rip“.
Foto: tumblr.com |
Davor Novevski
Primjedbe
Objavi komentar