Gdje ima volje, ima i načina, dokaz je za to mladi zadarski zaljubljenik u film i filmsku analizu Erik Lončar. Ovaj multitalentirani umjetnik, osim što snima filmove od kojih je jedan i dobitnik nagrade za najbolji kratkometražni film zagrebačkog JFF-a, vodi radionice dokumentarnog filma i filmske analize za mlade, a pokrenuo je i časopis o filmskoj analizi - theFILMtself.
Da interesa za ovu tematiku ne nedostaje pokazala je i promocija drugog izdanja časopisa koja je napunila splitsku Info Zonu, povodom koje smo vas odlučili malo pobliže upoznati s ovim mladim umjetnikom.
Foto: Milan Šabić |
Za početak, tko je Erik Lončar?
Ja sam samouki nagrađeni nezavisni redatelj, snimatelj, montažer, filmski analitičar, grafički dizajner, pisac, slikar, crtač stripova, voditelj filmskih radionica i voditelj filmske analize, a najviše od svega, ljubitelj filmova. Oduvijek sam se interesirao za filmove. Napravio sam pregršt kratkih filmova, dokumentarca, glazbenih spotova, reklama i epizoda za dva Youtube kanala - na jednom su analize filmova obrađene na filmskom klubu theFILMitself , a na drugom opušteni razgovori s ljubiteljima filmova o njihovih viđenjima i stavovima prema filmu ErikLoncar.
Kako sam studirao povijest umjetnosti i filozofiju, većinu vremena pokušavam sa ljubiteljima filmova razgovarati o shvaćanju filma, te im ponuditi pogled iz druge perspektive. Nažalost uz tu ogromnu količinu rada, nema baš slobodnog vremena, a kad se nađe koji slobodni trenutak, posvećuje se gledanju filma.
Na kakvim projektima trenutno radiš?
Osim filmskih radionica još vodim i filmski klub, koji se održava već dvije godine bez prestanka, radionicu filmske analize i radionice dokumentarnog filma. Uz to, pišem filmske analize za portal Infozone i dizajniram njihov časopis. Mladi su jako zainteresirani za sadržaj kojeg nudim, jer je drugačiji, te otvara novi način viđenja svijeta filma. Imam ogromnu ljubav prema stvarima koje radim, te svojim entuzijazmom potičem druge da se priključe.
Kako je došlo do pokretanja časopisa theFILMitself?
Kroz moje godine iskustva kao voditelja filmskih radionica, vidio sam da postoji interes za ovakvu tematiku, jer svatko tko voli filmove, želi pričati o njima, raspravljati ili secirati ih na dijelove.
Na jednoj popodnevnoj kavici s prijateljem Ivanom Šarićem, odlučili smo se za pokretanje časopisa koji se neće baviti filmskim recenzijama ili holivudskim tračevima, već isključivo filmskom analizom. Također, sam naziv theFILMitself ima dublje značenje, jer se ne bavi analiziranjem filmova kroz neke filozofske teorije, već je fokus na 'samom filmu'. Što taj film nudi i zašto je napravljen? Skrivena značenja, simboli, poruke i slično se raskrinkavaju. Ako su u filmu ostala otvorena pitanja, treba na njih pokušati odgovoriti. Tako od prosječnog filmofila nastaje filmski detektiv!
Kakve sve poslastice čekaju filmofile na stranicama theFILMitself?
Uz novitete filmske analize, časopis nudi još jedan aspekt, a to su intervjui sa visoko pozicioniranim osobama u filmskom svijetu. Od redatelja John Carpentera do John Watersa, od najvećeg filmskog analitičara današnjice Davida Bordwella, do dobitnice nagrade Australian Film Critics Association award za knjigu 'Suspirija' o filmu Daria Argenta, theFILMitself je dobio zaista ekskluzivne intervjue. Svi intervjui su isključivo odrađeni za časopis, nema prijevoda iz stranih izdanja, a naglasak je na filmskoj analizi.
Želim naglasiti da cilj časopisa nije samo da upozna publiku s filmom i filmskom analizom već i da služi kao platforma za mlade talente, koji imaju želju pisati, no nitko im ne pruža mogućnost da pišu za filmske časopise. Uvijek smo u potrazi za mladim talentima, pa ovim putem želim pozvati sve zainteresirane da mi se jave na erik.loncar@gmail.com ili putem web stranice www.erikloncar.wordpress.com
Na istu adresu se mogu obratiti i svi oni koji žele svoj primjerak časopisa u PDF-u. Kako je tiskana verzija besplatna, trenutno se može nabaviti samo u splitskim ustanovama za mlade, od gradske knjižnice do raznih udruga za mlade.
Ivana Perković
Primjedbe
Objavi komentar