subota, 2. travnja 2016.

INTERVJU

MARIJA COSSI: „Ako izgubimo zdravlje izgubili smo sve!“

foto: blog Make it healthy

Blogerica Marija Cossi pokrenula je blog Make it healthy u rujnu 2013. kako bi motivirala sebe i druge na zdrav način življenja u svakom pogledu. Kao aktivna fitnessica, posvećuje najviše vremena i pažnje zdravlju što je itekako vidljivo. U nadi da osvještenost o važnosti pravilne uravnotežene prehrane dođe do što više ljudi, Marija konstantno objavljuje i veseli svoje obožavatelje ukusnim i zdravim receptima.

Što Vas je potaknulo na uređivanje bloga koji se bavi isključivo zdravom prehranom?
Iako sam se tokom cijelog svog života bavila nekom vrstom aktivnosti, nikad se nisam previše zamarala namirnicama i prehranom. Sve sam to nekako olako shvaćala. Na prvoj godini faxa upoznala sam dečka koji se aktivno bavio sportom, imao određeno znanje o prehrani i primjenjivao nešto koliko je mogao. Tu je i mene potaknuo na detaljnije razmišljanje o vlastitom odabiru namirnicama te njihovoj kvaliteti. Postepeno sam se intenzivnije počela baviti sportom, te shvatila kako tijelo traži kvalitetnu prehranu kako bi mogla izdržati te teške fizičke napore. Konstantnim istraživanjem, usavršavanjem i učenjem sve bolje i bolje primjenjujem svoje znanje u praksi i tako pokušavam u svoju rutinu uključiti što cjelovitijih, svježih i „pravih“ namirnica. Najbitnije mi je da velika većina mojih obroka bude pripremljena kod kuće, da su jela zanimljiva i jednostavna , lako probavljiva te da u svojim slatkim delicijama uživam bez grižnje savjesti. Svoje kulinarske eksperimente i ostale vještine odlučila sam podijeliti sa svima te na taj način motivirati konstantno sebe samu i potaknuti druge na zdravije životne navike,  jer ako izgubimo zdravlje izgubili smo sve!

Koliko je vremena potrebno organizmu za privikavanje na novi režim prehrane?
Niti jedan početak nije lagan, pa tako  i odbacivanje starih životnih i prehrambenih navika može biti vrlo izazovan proces. Ono što je bitno je imati na umu jasan cilj pa će tako svaka odluka lakše pasti. Prije svega, svaki rezultat je proces koji nije nastao preko noći. Kod odvikavanja od starih namirnica i obroka na koje smo svi naučeni, bitno  je biti sistematičan i postepeno eliminirati nutritivno siromašne narminice i naći bolju zamjenu za iste. Naučeni smo se hraniti rafiniranim i procesuiranim namirnicama i obrocima koje u sebi nose visoku kalorijsku vrijednost, a nisku hranjivost, i takva vrsta prehrane stvara ovisnost.
Jednom kada odlučimo izbaciti određene namirnice iz prehrane i krenemo sa zdravijim odabirima, tijelu će sigurno trebati nekoliko dana na privikavanje, no ako uspijemo održati taj ritam, vraćanje na stare navike može biti izuzetno bolno, u smislu tijelo ih više neće tako olako prihvaćati već će ih zapravo odbacivati, a to govorim iz osobnog iskustva.

Je li čovjek zaista ono što jede?
Smatram da zdravije prehrambene navike te aktivan životni stil i tjelovježba nose puno više od vitkijeg izgleda.
Takva prehrana i način života čini nas sretnijima, imamo puno više energije za životne izazove, ispunjeniji smo, zdraviji smo, bolje se osjećamo, ali naravno i bolje izgledamo. Stoga da...zaista se može reći da je čovjek ono što jede. Zdravije prehrambene odluke direktno se manifestiraju sa pozitivnim zračenjem našeg bića.

Slažete li se s tim da je danas onom siromašnijem socijalnom sloju ljudi nedostupna tzv.zdrava hrana?
Istina je da određene vrste namirnica koje bi bilo dobro gotovo svakodnevno uključiti u prehranu koštaju više od onoga što si čovjek može priuštiti, međutim isto tako je istina da je velika većina kvalitetnih namirnica (žitarice, sjemenke, voće, povrće...) spada u grupu svima prihvatljivih namirnica. Onaj tko traži izgovor, uvijek će ga naći, a onaj koji je donio čvrstu odluku naći će kompromis kako izbalansirati psotojeći budget i želje.
Namirnice poput orašida ili pak kvinoje ne jedemo u svakom obroku, pa iako koštaju puno, dugo će nam trajati. A od cijenovno svima dostupnim zobenih pahuljica, palente i sl. moguće je napraviti čuda jela, pa tako uvijek možemo nešto iskombinirati kako bi se i dalje držali zdravijih načela prehrane.
Što se pak razvikanih superfood namirnica i raznoraznih prahova, te čudnovatih biljaka tiče, ukoliko smo u prilici, možemo svako toliko i koristiti, međutim nema mjesta strahu i panici! Prema  zdravim načelima se možete hraniti i bez istih.

foto: blog Make it healthy 

Koje namirnice prema Vašem izboru zaslužuju biti na prvom mjestu prehrambene piramide?
Pa ne bih ništa posebno izdvajala. Reći ću samo da svježe voće, povrće, zobene pahuljice ili neke druge cijelovite žitarice, orašidi te raznorazne sjemenke, uvijek će naći mjesta u mojoj svakodnevici. Na prvom mjestu mogla bih ipak istaknuti....VODU! J
Bitno je pridržavati se pravila da u svojoj prehrani uključimo dovoljno makronutrijenata, vitamina i minerala prema vlastitim životnim potrebama.

Je li zdrava prehrana ključna za balans u organizmu ili postoji još bitnih faktora?
Prehrana je svakako ključ svega, međutim puno je tu faktora koji igraju za potpuni balans našeg organizma. Pod broj dva bih svakako istaknula neku vrstu tjelovježbe.
Međutim  tu su i oni drugi faktori, poput stresa, šokova, panike, manjka sna, žurbe, sjedilačkog načina života ili nekih drugih životnih odabira koji isto tako mogu imati velik utjecaj za postizanje nekog balansa u organizmu.
Nekad se možemo pokušati boriti protiv toga ili zatomiti neke životne situacije kako bi što prije nastavili dalje, no to nije put ka uspjehu. Tijelo će kad tad sve izbaciti na vidjelo.

Namjeravate li objaviti možda neku svoju kuharicu?
Pa trenutno nemam to u planu, no nikad se nezna. Sada sam okupirana nekim drugim  planovima i željama,a  za neke se nadam da ću uspijeti i ostvariti do kraja godine. No, o tom potom.

Koji su Vam planovi za budućnost?
Planovi...truditi se i dalje u svim svojim naumima, hraniti se kvalitetno, baviti se sportom, uživati u prirodi, u svojim životinjicama, putovati, uživati u malim stvarima koje me vesele i pronaći ponovo svoj kompletan mir i sreću.

Paula Sambrailo


Nema komentara:

Objavi komentar