Preskoči na glavni sadržaj

Mirko Logožar: Zdravi način života je dugoročan, a ne kratkoročan način razmišljanja.

Mirko Logožar, autor je i idejni začetnik web stranice po nazivom Eat Different koja kroz poučne članke i video priloge educira i razvija svijest o zdravom načinu života. Cilj im je približiti jednostavnost zdrave prehrane.

Foto: Facebook/EatDifferent


Odakle ideja za projekt Eat different?
Bavim se sportskim načinom života i uvijek sam okružen predrasudama o tome kako je zdrava hrana komplicirana, skupa i bez okusa. Sestra je jedno jutro dizajnirala plakat za svoj studentski projekt i igrala se sa vilicama na što se meni sve poklopilo, zajedno smo kreirali logotip i krenula je cijela priča.

Što čini projekt?  Koji je Vaš cilj?
Cilj je pokazati da je zdrava hrana pristupačna svakome, jednostavna za pripremu i niska cijenom. Također, želimo educirati ljude o svim područjima zdravog načina života kroz online TV sa emisijama koje su edukativno zabavnog karaktera, tako da učimo i smijemo se.

Kako funkcionira vaša facebook stranica?
Stranica funkcionira na način da svaki ponedjeljak objavljujemo recepte, utorkom zdravi kviz gdje kroz pogađanja učimo, srijedom se emitiraju epizode online TV-a dok četvrtkom fanovi mogu očekivati tjedne akcije iz dućana. Od nedavno subotom svi zajedno pratimo uzgoj cherry rajčice!

Kako spojiti zdravo i jeftino?
Vrlo jednostavno! Nezdrava prehrana je najskuplja prehrana, što za naše zdravlje, što za naš novčanik. Razmislite malo koliko se često ide jesti u pekaru, koliko se troši na sitnice poput čokoladica i sličnih stvari. Jest da u startu to bude par kuna, ali kada pogledate dnevnu ili tjednu razinu, shvatite da je to najskuplja varijanta prehrane. Potrebno je prije svega organizirati obroke, spremati ih kod kuće umjesto da jedemo u pekarama, kada pogledate cijenu riže, bulgura, amaranta ili bilo koje druge žitarice u odnosu na cijenu jedne kriške pizze, to je velika razlika. Pratiti tjedne akcije u dućanima, kupovati na dulji period... mi smo tu da educiramo i usmjerimo.

Foto:Facebook/EatDifferent


Jesu li mladi i ljudi općenito zainteresirani za zdravu i organsku proizvodnju i prehranu?
Mogu reći da često dobivamo poruke u inbox stranice eatdifferent.hr kako smo nekome promijenili svakodnevnicu, loše navike ili je jednostavno osoba temeljem našeg videa počela ubacivati doručak i to je najveća nagrada. Mislim da danas većina živi brzim tempom života, okruženi smo sa previše sadržaja i ne mislimo na svoje zdravlje te prehranu gledamo kao nešto što se jednostavno mora obaviti samo da se najedemo. Mi smo tu da ih kroz zabavne i edukativne video materijale zainteresiramo za to.Što se tiče organske proizvodnje, definitivno mislim da se ljudi sve više okreću hrani iz vlastitog uzgoja obzirom na razne dodatke koje nalaze u prehrani. Proizvodnja hrane u vlastitom uzgoju zahtjeva jako puno vremena i fizičkog rada pa mislim da mladi nisu tome toliko skloni koliko stariji ljudi ili bračni parovi koji su se smjestili i imaju okućnicu koju mogu kvalitetno iskoristiti.

Kako motivirati ljude i zainteresirati ih za zdravi način života?
Motivacija je nešto što dolazi iznutra i to će uvijek tako biti. Mislim da smo danas svi obasuti sa velikim brojem informacija i teško nam je pronaći nešto što će se razlikovati od ostalih motivacijskih stvari i natjerati nas da se pokrenemo. Ustvari mislim da previše vremena provodimo u potrazi za raznim motivacijama. Kako zainteresirati nekoga na zdrav način života? Tako da njegova okolina bude takva, mislim da je sve do toga kakvim smo ljudima okruženi, takvi ćemo i mi biti.

Kakve su reakcije okoline na ovaj projket, inače i na društvenim mrežama?
Reakcije su jako pozitivne, ljudi nam se javljaju u inbox sa stvarima na koje smo ih motivirali, a na društvenim mrežama smo doživjeli velik rast u kratkom vremenu, pretpostavljam da je to zbog smiješnih videa i malo drugačijeg sadržaja koji je prepoznat i dobro prihvaćen.

Kakvi su daljni planovi za budućnost?
Planovi za budućnost su što više educirati kroz online TV koji će imati raznovrsne kategorije i emitirati više puta tjedno, a također se želimo usmjeriti posebno na studentsku populaciju i pronaći što više recepata za njih.

Što poručujete onima koji odluče „jesti drugačije“?
Da ne odustanu nakon prvih par tjedana, da budu ustrajni jer je zdravi način života dugoročan, a ne kratkoročan način razmišljanja.


Marko Roško

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Valentinovo: Praznik ljubavi i romantike

Ovaj blagdan, koji nosi ime po svetom Valentinu, ima dugu povijest koja seže još u doba Rimskog Carstva. Iako se isprva vezao uz kršćansku tradiciju, s vremenom je poprimio univerzalno značenje i postao jedan od najpopularnijih dana posvećenih ljubavi. Danas Valentinovo obilježavaju milijuni ljudi širom svijeta, bilo kroz darivanje, zajedničke trenutke ili jednostavno izražavanje ljubavi prema voljenima.  Podrijetlo Valentinova povezano je s nekoliko legendi. Najpoznatija priča govori o svetom Valentinu, svećeniku iz 3. stoljeća koji je živio u Rimu za vrijeme cara Klaudija II. Prema legendi, Klaudije je zabranio brak vojnicima jer je vjerovao da su neoženjeni muškarci bolji ratnici. Valentin se tome usprotivio i u tajnosti vjenčavao zaljubljene parove. Kada su vlasti otkrile njegovo djelovanje, bio je uhićen i pogubljen 14. veljače. Prije smrti, navodno je poslao pismo kćeri svog tamničara, potpisano riječima „Tvoj Valentin“, što se smatra prvom valentinovskom čestitkom.  Osi...

Popularnost i rizici energetskih pića među mladima

(izvor: kidsnews) Energetska pića postala su vrlo popularna među tinejdžerima i studentima, koji traže načine da povećaju energiju i izdržljivost. Ovakvi napitci obećavaju brzo povećanje energije i poboljšanje koncentracije što ih čini privlačnim izborom za mnoge. Međutim, uz popularnost dolaze i brojna pitanja o njihovoj sigurnosti i utjecaju na zdravlje. Detaljnije informacije otkriva razgovor sa studenticom druge godine Fakulteta za medije i odnose s javnošću, Anom Radomiljac. Zašto su energetski napitci toliko popularni među mladima? Pa jedan od razloga je količine kofeina koji se nalaze u energetskim pićima. Mnogi mladi koji ih piju zaboravljaju da kofein može izazvati ovisnost. Tako da dosta mladih stvore i ovisnost koje nisu svjesni. Vjerujem da gledaju na energetska pića kao bilo koje drugo piće (npr. cola) ali s prednosti da dižu energiju bolje od kave te ih konzumiraju upravo iz tog razloga.  Jeste li okruženi s ljudima koji konzumiraju energetska, ako jeste, u kojoj mjer...

INTERVJU Otto Barić: Hrvatska k'o Hrvatska, najgore što možeš napravit je bit uspješan

Posljednjih mjeseci počela je izgradnja velikog poslovnog nebodera West Gate u Splitu koji bi trebao biti najviša zgrada u Hrvata. Tom prigodom arhitekt projekta, Otto Barić, sin istoimenog umirovljenog izbornika hrvatske nogometne reprezentacije, Otta Barića ispričao je kako je Hrvatska arhitektonska javnost dočekala projekt koji je oduševio Katar, što misli o negativnim komentarima na njegove projekte te po čemu osmišljava svoje projekte. Iako u Kataru gradi dosta uspješnu karijeru, u Hrvatskoj je već izgradio hvale vrijedne projekte. Zagrebtower - profinjena poslovna zgrada svjetskih standarda; Ban centar u Zagrebu – luksuzna stambena i poslovna zgrada u samom centru; velebno zdanje vinarije Korta Katarina u Orebiću samo su neki od projekata s njegovim potpisom, a otkrio je i planove za budućnost. Zašto ste prekinuli igrati nogomet i odakle zanimanje za arhitekturu? Igrao sam nogomet do svoje 16. godine. No otac mi je jednom prilikom rekao: "Ti nikada...