Preskoči na glavni sadržaj

SEMINAR: Postani poduzetnica

Četvrti u nizu seminar za poduzetnice u organizaciji ureda zastupnika u Europskom parlamentu Davora Škrleca održan je u hotelu Adria. Jednodnevni seminar, koji je za sve sudionice bio besplatan, održao se 21. veljače. Cilj seminara bio je podići razinu svijesti i sudjelovanja ženske populacije u gospodarskim i poslovnim aktivnostima Hrvatske. Predavači na seminaru bili su mr.sc. Ivana Radić, vlasnica PR tvrtke Present Communications, te dr.sc. Predrag Pale, profesor na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu.



Na samom početku okupljenima se obratio Davor Škrlec koji je istaknuo kako su ženska kreativnost i poduzetnost u Hrvatskoj, ali i na razini cijele Europske unije nedovoljno iskorištene jer u poduzetništvu sudjeluje manje od 30% žena. Izrazio je zadovoljstvo jer se situacija sve više mijenja. U vrijeme gospodarske krize mnoge su žene ostale bez posla, a budući da nisu mogle pronaći adekvatno radno mjesto, odlučile su stvar uzeti u svoje ruke. Tomu svjedoči i veliki odaziv na seminar koji je okupio gotovo 100 žena svih generacija koje su željele naučiti sve o tome kako pokrenuti vlastiti posao i što je potrebno za uspjeh u poduzetničkim vodama.

Otkuda krenuti?
Ivana Radić osvrnula se na neke od razloga zašto se tek posljednjih nekoliko godina žene počinju baviti poduzetništvom. Kao osnovni razlog istaknula je to što je hrvatsko društvo patrijarhalno, odnosno da je najvažnija uloga žene u našem društvu biti majka i brinuti se o obitelji. Također, ženama treba veći poticaj nego muškarcima kako bi se upustile u vlastiti posao jer žele izbjeći rizik neuspjeha. Problem predstavljaju i administrativne prepreke za provođenje poduzetničke aktivnosti, ali i nedostatak edukacije usmjerene na razvoj poduzetničkih znanja i vještina. Navela je i najčešće greške malih poduzetnika, te osobine koje mora imati osoba kako bi uspjela u poslu.

Polaznice je upoznala sa svojim osobnim iskustvom kako je to biti poduzetnica i kako uskladiti privatni i poslovni život, odnosno obiteljske i poslovne obveze. Objasnila je i korak po korak što sve treba napraviti da bi se otvorila vlastita tvrtka, te koje su razlike u osnivanju obrta, d.o.o. i j.d.o.o.

Naglasila je i važnost predstavljanja sebe i svoje tvrtke u poslovnom svijetu, ističući kako ne postoji druga šansa da se ostavi dobar prvi dojam. Polaznicama je objasnila nešto više o upoznavanju i predstavljanju, poštivanju osobnog prostora sugovornika, odijevanju u poslovnom svijetu, poslovnoj korespondenciji, te tome kako doći do željenih klijenata.

Važnost informacijskih tehnologija
Predrag Pale dotaknuo se važnosti informacijskih i komunikacijskih tehnologija u poslovnom svijetu, ističući kako one moraju služiti ljudima, a ne obratno. S obzirom da su ljudi koji se tek upuštaju u osnivanje vlastite tvrtke financijski vrlo ograničeni naglasio je kako besplatni programi nisu lošiji i nepouzdaniji od onih komercijalnih, već su često i bolji. Prezentirao je neke od besplatnih programa koji omogućavaju i uvelike olakšavaju poslovnu komunikaciju, promociju poslovanja, te obavljanje poslovnih i administrativnih funkcija.

Održivi turizam
Dubrovačko-neretvanska županija ima sve blagodati klime, mora i sunca, a i ostalih potencijala za razvoj održivog turizma. U godini održivog turizma proglašenoj od strane UN-a fokus mora biti usmjeren na gospodarske aktivnosti koje potiču otvaranje zelenih radnih mjesta. Žene bi se u tom slučaju mogle posvetiti razvoju inovativnih uslužnih djelatnosti, proizvodnji autohtonih proizvoda i ekološki uzgojene hrane, organizaciji različitih turističkih sadržaja i zanimljivih događanja – poruka je organizatora seminara.


Jadranka Milovčić

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

FABULA: Kradljivica knjiga

Vrijeme je popularizacije knjiga – jeftinije su i pristupačnije, a i broj im se povećao. Tako svatko može naći nešto za sebe. I upravo zato zabrinjava činjenica da se veliki broj ljudi odlučuje za nečitanje. No nije samo to problem – u zadnje vrijeme je često da se osobe koje ne čitaju time ponose.  Tako nerijetko možete čuti rečenicu: Nisam pročitala knjigu od osnovne škole! S tim da nove generacije vjerojatno već u osnovnoj školi dižu ruke od knjiga s obzirom na dostupnost detaljnih sažetaka na internetu. Teško je reći što stvara takvu averziju ljudi prema čitanju. Kažu da je knjiga elitna vrsta zabave, zato jer nemaju svi toliko vremena da se posvete čitanju. To je možda i jedino prihvatljivo opravdanje za nečitanje. Ali nedostatak vremena je mladim ljudima u osnovnoj i srednjoj školi najmanji problem – veći je taj što knjige smatraju dosadnima i zamornima. Šteta, jer oni nikada neće otkriti koliki je užitak izgubiti se u radnji neke zanimljive radnje, a da ne govorim koliko bi

INTERVJU Otto Barić: Hrvatska k'o Hrvatska, najgore što možeš napravit je bit uspješan

Posljednjih mjeseci počela je izgradnja velikog poslovnog nebodera West Gate u Splitu koji bi trebao biti najviša zgrada u Hrvata. Tom prigodom arhitekt projekta, Otto Barić, sin istoimenog umirovljenog izbornika hrvatske nogometne reprezentacije, Otta Barića ispričao je kako je Hrvatska arhitektonska javnost dočekala projekt koji je oduševio Katar, što misli o negativnim komentarima na njegove projekte te po čemu osmišljava svoje projekte. Iako u Kataru gradi dosta uspješnu karijeru, u Hrvatskoj je već izgradio hvale vrijedne projekte. Zagrebtower - profinjena poslovna zgrada svjetskih standarda; Ban centar u Zagrebu – luksuzna stambena i poslovna zgrada u samom centru; velebno zdanje vinarije Korta Katarina u Orebiću samo su neki od projekata s njegovim potpisom, a otkrio je i planove za budućnost. Zašto ste prekinuli igrati nogomet i odakle zanimanje za arhitekturu? Igrao sam nogomet do svoje 16. godine. No otac mi je jednom prilikom rekao: "Ti nikada

Jelena Hendić: Sretna sam jer radim ono što volim i što moji tekstovi usrećuju druge ljude

Autorica knjige „Modni Izazovi“ i urednica istoimenog portala, te bivša studentica Odjela za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku ljubav prema modi objedinila u modnu knjigu koja je postala prepoznatljiva i izvan Dubrovačko-neretvanske županije. „Modni Izazovi“ su ne samo novi modni sadržaj, već polako postaju omiljeno štivo pripadnica ljepšeg spola. U intervjuu za ePunkt otkriva odakle ideja za modnim novinarstvom, pisanjem knjige kao i osnivanjem portala. Kako to da ste se odlučili baviti baš novinarskom strukom? Novinarstvo je moja najveća strast. Oduvijek sam željela biti novinarka. Pisanje me ispunjava i dio je mene. Sretna sam jer radim ono što volim i što moji tekstovi usrećuju druge ljude i mene. Je li istina da je novinarski posao jedan od najstresnijih? Stres je prisutan, ali s iskustvom postaje manji, ili u potpunosti nestaje. Ali činjenica je da je stres postao svakodnevnica koja je prisutna u svakom segmentu našeg života i moramo se nositi s tim.