Četvrti u nizu seminar
za poduzetnice u organizaciji ureda zastupnika u Europskom parlamentu Davora
Škrleca održan je u hotelu Adria. Jednodnevni seminar, koji je za sve sudionice
bio besplatan, održao se 21. veljače. Cilj seminara bio je podići razinu
svijesti i sudjelovanja ženske populacije u gospodarskim i poslovnim
aktivnostima Hrvatske. Predavači na seminaru bili su mr.sc.
Ivana Radić, vlasnica PR tvrtke Present Communications, te dr.sc. Predrag Pale,
profesor na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu.
Na samom početku
okupljenima se obratio Davor Škrlec koji je istaknuo kako su ženska kreativnost
i poduzetnost u Hrvatskoj, ali i na razini cijele Europske unije nedovoljno
iskorištene jer u poduzetništvu sudjeluje manje od 30% žena. Izrazio je
zadovoljstvo jer se situacija sve više mijenja. U vrijeme gospodarske krize mnoge
su žene ostale bez posla, a budući da nisu mogle pronaći adekvatno radno
mjesto, odlučile su stvar uzeti u svoje ruke. Tomu svjedoči i veliki odaziv na
seminar koji je okupio gotovo 100 žena svih generacija koje su željele naučiti
sve o tome kako pokrenuti vlastiti posao i što je potrebno za uspjeh u
poduzetničkim vodama.
Otkuda krenuti?
Ivana Radić osvrnula se
na neke od razloga zašto se tek posljednjih nekoliko godina žene počinju baviti
poduzetništvom. Kao osnovni razlog istaknula je to što je hrvatsko društvo
patrijarhalno, odnosno da je najvažnija uloga žene u našem društvu biti majka i
brinuti se o obitelji. Također, ženama treba veći poticaj nego muškarcima kako
bi se upustile u vlastiti posao jer žele izbjeći rizik neuspjeha. Problem
predstavljaju i administrativne prepreke za provođenje poduzetničke aktivnosti,
ali i nedostatak edukacije usmjerene na razvoj poduzetničkih znanja i vještina.
Navela je i najčešće greške malih poduzetnika, te osobine koje mora imati osoba
kako bi uspjela u poslu.
Polaznice je upoznala
sa svojim osobnim iskustvom kako je to biti poduzetnica i kako uskladiti
privatni i poslovni život, odnosno obiteljske i poslovne obveze. Objasnila je i
korak po korak što sve treba napraviti da bi se otvorila vlastita tvrtka, te
koje su razlike u osnivanju obrta, d.o.o. i j.d.o.o.
Naglasila je i važnost
predstavljanja sebe i svoje tvrtke u poslovnom svijetu, ističući kako ne
postoji druga šansa da se ostavi dobar prvi dojam. Polaznicama je objasnila
nešto više o upoznavanju i predstavljanju, poštivanju osobnog prostora
sugovornika, odijevanju u poslovnom svijetu, poslovnoj korespondenciji, te tome
kako doći do željenih klijenata.
Važnost
informacijskih tehnologija
Predrag Pale dotaknuo
se važnosti informacijskih i komunikacijskih tehnologija u poslovnom svijetu,
ističući kako one moraju služiti ljudima, a ne obratno. S obzirom da su ljudi
koji se tek upuštaju u osnivanje vlastite tvrtke financijski vrlo ograničeni naglasio
je kako besplatni programi nisu lošiji i nepouzdaniji od onih komercijalnih,
već su često i bolji. Prezentirao je neke od besplatnih programa koji
omogućavaju i uvelike olakšavaju poslovnu komunikaciju, promociju poslovanja, te
obavljanje poslovnih i administrativnih funkcija.
Održivi turizam
Dubrovačko-neretvanska
županija ima sve blagodati klime, mora i sunca, a i ostalih potencijala za
razvoj održivog turizma. U godini održivog turizma proglašenoj
od strane UN-a fokus mora biti usmjeren na gospodarske aktivnosti koje potiču
otvaranje zelenih radnih mjesta. Žene bi se u tom slučaju mogle posvetiti
razvoju inovativnih uslužnih djelatnosti, proizvodnji autohtonih proizvoda i
ekološki uzgojene hrane, organizaciji različitih turističkih sadržaja i
zanimljivih događanja – poruka je organizatora seminara.
Jadranka Milovčić
Primjedbe
Objavi komentar