Preskoči na glavni sadržaj

SEMINAR: Postani poduzetnica

Četvrti u nizu seminar za poduzetnice u organizaciji ureda zastupnika u Europskom parlamentu Davora Škrleca održan je u hotelu Adria. Jednodnevni seminar, koji je za sve sudionice bio besplatan, održao se 21. veljače. Cilj seminara bio je podići razinu svijesti i sudjelovanja ženske populacije u gospodarskim i poslovnim aktivnostima Hrvatske. Predavači na seminaru bili su mr.sc. Ivana Radić, vlasnica PR tvrtke Present Communications, te dr.sc. Predrag Pale, profesor na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu.



Na samom početku okupljenima se obratio Davor Škrlec koji je istaknuo kako su ženska kreativnost i poduzetnost u Hrvatskoj, ali i na razini cijele Europske unije nedovoljno iskorištene jer u poduzetništvu sudjeluje manje od 30% žena. Izrazio je zadovoljstvo jer se situacija sve više mijenja. U vrijeme gospodarske krize mnoge su žene ostale bez posla, a budući da nisu mogle pronaći adekvatno radno mjesto, odlučile su stvar uzeti u svoje ruke. Tomu svjedoči i veliki odaziv na seminar koji je okupio gotovo 100 žena svih generacija koje su željele naučiti sve o tome kako pokrenuti vlastiti posao i što je potrebno za uspjeh u poduzetničkim vodama.

Otkuda krenuti?
Ivana Radić osvrnula se na neke od razloga zašto se tek posljednjih nekoliko godina žene počinju baviti poduzetništvom. Kao osnovni razlog istaknula je to što je hrvatsko društvo patrijarhalno, odnosno da je najvažnija uloga žene u našem društvu biti majka i brinuti se o obitelji. Također, ženama treba veći poticaj nego muškarcima kako bi se upustile u vlastiti posao jer žele izbjeći rizik neuspjeha. Problem predstavljaju i administrativne prepreke za provođenje poduzetničke aktivnosti, ali i nedostatak edukacije usmjerene na razvoj poduzetničkih znanja i vještina. Navela je i najčešće greške malih poduzetnika, te osobine koje mora imati osoba kako bi uspjela u poslu.

Polaznice je upoznala sa svojim osobnim iskustvom kako je to biti poduzetnica i kako uskladiti privatni i poslovni život, odnosno obiteljske i poslovne obveze. Objasnila je i korak po korak što sve treba napraviti da bi se otvorila vlastita tvrtka, te koje su razlike u osnivanju obrta, d.o.o. i j.d.o.o.

Naglasila je i važnost predstavljanja sebe i svoje tvrtke u poslovnom svijetu, ističući kako ne postoji druga šansa da se ostavi dobar prvi dojam. Polaznicama je objasnila nešto više o upoznavanju i predstavljanju, poštivanju osobnog prostora sugovornika, odijevanju u poslovnom svijetu, poslovnoj korespondenciji, te tome kako doći do željenih klijenata.

Važnost informacijskih tehnologija
Predrag Pale dotaknuo se važnosti informacijskih i komunikacijskih tehnologija u poslovnom svijetu, ističući kako one moraju služiti ljudima, a ne obratno. S obzirom da su ljudi koji se tek upuštaju u osnivanje vlastite tvrtke financijski vrlo ograničeni naglasio je kako besplatni programi nisu lošiji i nepouzdaniji od onih komercijalnih, već su često i bolji. Prezentirao je neke od besplatnih programa koji omogućavaju i uvelike olakšavaju poslovnu komunikaciju, promociju poslovanja, te obavljanje poslovnih i administrativnih funkcija.

Održivi turizam
Dubrovačko-neretvanska županija ima sve blagodati klime, mora i sunca, a i ostalih potencijala za razvoj održivog turizma. U godini održivog turizma proglašenoj od strane UN-a fokus mora biti usmjeren na gospodarske aktivnosti koje potiču otvaranje zelenih radnih mjesta. Žene bi se u tom slučaju mogle posvetiti razvoju inovativnih uslužnih djelatnosti, proizvodnji autohtonih proizvoda i ekološki uzgojene hrane, organizaciji različitih turističkih sadržaja i zanimljivih događanja – poruka je organizatora seminara.


Jadranka Milovčić

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Valentinovo: Praznik ljubavi i romantike

Ovaj blagdan, koji nosi ime po svetom Valentinu, ima dugu povijest koja seže još u doba Rimskog Carstva. Iako se isprva vezao uz kršćansku tradiciju, s vremenom je poprimio univerzalno značenje i postao jedan od najpopularnijih dana posvećenih ljubavi. Danas Valentinovo obilježavaju milijuni ljudi širom svijeta, bilo kroz darivanje, zajedničke trenutke ili jednostavno izražavanje ljubavi prema voljenima.  Podrijetlo Valentinova povezano je s nekoliko legendi. Najpoznatija priča govori o svetom Valentinu, svećeniku iz 3. stoljeća koji je živio u Rimu za vrijeme cara Klaudija II. Prema legendi, Klaudije je zabranio brak vojnicima jer je vjerovao da su neoženjeni muškarci bolji ratnici. Valentin se tome usprotivio i u tajnosti vjenčavao zaljubljene parove. Kada su vlasti otkrile njegovo djelovanje, bio je uhićen i pogubljen 14. veljače. Prije smrti, navodno je poslao pismo kćeri svog tamničara, potpisano riječima „Tvoj Valentin“, što se smatra prvom valentinovskom čestitkom.  Osi...

Popularnost i rizici energetskih pića među mladima

(izvor: kidsnews) Energetska pića postala su vrlo popularna među tinejdžerima i studentima, koji traže načine da povećaju energiju i izdržljivost. Ovakvi napitci obećavaju brzo povećanje energije i poboljšanje koncentracije što ih čini privlačnim izborom za mnoge. Međutim, uz popularnost dolaze i brojna pitanja o njihovoj sigurnosti i utjecaju na zdravlje. Detaljnije informacije otkriva razgovor sa studenticom druge godine Fakulteta za medije i odnose s javnošću, Anom Radomiljac. Zašto su energetski napitci toliko popularni među mladima? Pa jedan od razloga je količine kofeina koji se nalaze u energetskim pićima. Mnogi mladi koji ih piju zaboravljaju da kofein može izazvati ovisnost. Tako da dosta mladih stvore i ovisnost koje nisu svjesni. Vjerujem da gledaju na energetska pića kao bilo koje drugo piće (npr. cola) ali s prednosti da dižu energiju bolje od kave te ih konzumiraju upravo iz tog razloga.  Jeste li okruženi s ljudima koji konzumiraju energetska, ako jeste, u kojoj mjer...

Utjecaj moderne tehnologije na međuljudske odnose

(izvor: klubko.hr) Digitalna komunikacija i povezanost  Tehnološki napredak posljednjih desetljeća značajno je promijenio način na koji ljudi komuniciraju i razvijaju međuljudske odnose. Digitalni alati omogućili su brzu i jednostavnu razmjenu informacija, a udaljenosti koje su nekada bile prepreka danas gotovo da više ne postoje. Iako su ovi pomaci donijeli brojne prednosti, istovremeno su izazvali promjene koje utječu na kvalitetu društvenih odnosa i način na koji ljudi surađuju i povezuju se. Digitalna komunikacija omogućila je stalnu povezanost među ljudima, neovisno o fizičkoj udaljenosti. Brze poruke, video pozivi i društvene mreže postali su nezaobilazni alati u svakodnevnoj komunikaciji. Obitelji i prijatelji koje žive u različitim dijelovima svijeta mogu održavati kontakte s lakoćom koja je nekada bila nezamisliva. Tehnologija je također omogućila učinkovitiju organizaciju poslovnih i društvenih aktivnosti, a informacije su postale dostupnije nego ikada prije. Kvaliteta dr...