petak, 24. veljače 2017.

SEMINAR: Postani poduzetnica

Četvrti u nizu seminar za poduzetnice u organizaciji ureda zastupnika u Europskom parlamentu Davora Škrleca održan je u hotelu Adria. Jednodnevni seminar, koji je za sve sudionice bio besplatan, održao se 21. veljače. Cilj seminara bio je podići razinu svijesti i sudjelovanja ženske populacije u gospodarskim i poslovnim aktivnostima Hrvatske. Predavači na seminaru bili su mr.sc. Ivana Radić, vlasnica PR tvrtke Present Communications, te dr.sc. Predrag Pale, profesor na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu.



Na samom početku okupljenima se obratio Davor Škrlec koji je istaknuo kako su ženska kreativnost i poduzetnost u Hrvatskoj, ali i na razini cijele Europske unije nedovoljno iskorištene jer u poduzetništvu sudjeluje manje od 30% žena. Izrazio je zadovoljstvo jer se situacija sve više mijenja. U vrijeme gospodarske krize mnoge su žene ostale bez posla, a budući da nisu mogle pronaći adekvatno radno mjesto, odlučile su stvar uzeti u svoje ruke. Tomu svjedoči i veliki odaziv na seminar koji je okupio gotovo 100 žena svih generacija koje su željele naučiti sve o tome kako pokrenuti vlastiti posao i što je potrebno za uspjeh u poduzetničkim vodama.

Otkuda krenuti?
Ivana Radić osvrnula se na neke od razloga zašto se tek posljednjih nekoliko godina žene počinju baviti poduzetništvom. Kao osnovni razlog istaknula je to što je hrvatsko društvo patrijarhalno, odnosno da je najvažnija uloga žene u našem društvu biti majka i brinuti se o obitelji. Također, ženama treba veći poticaj nego muškarcima kako bi se upustile u vlastiti posao jer žele izbjeći rizik neuspjeha. Problem predstavljaju i administrativne prepreke za provođenje poduzetničke aktivnosti, ali i nedostatak edukacije usmjerene na razvoj poduzetničkih znanja i vještina. Navela je i najčešće greške malih poduzetnika, te osobine koje mora imati osoba kako bi uspjela u poslu.

Polaznice je upoznala sa svojim osobnim iskustvom kako je to biti poduzetnica i kako uskladiti privatni i poslovni život, odnosno obiteljske i poslovne obveze. Objasnila je i korak po korak što sve treba napraviti da bi se otvorila vlastita tvrtka, te koje su razlike u osnivanju obrta, d.o.o. i j.d.o.o.

Naglasila je i važnost predstavljanja sebe i svoje tvrtke u poslovnom svijetu, ističući kako ne postoji druga šansa da se ostavi dobar prvi dojam. Polaznicama je objasnila nešto više o upoznavanju i predstavljanju, poštivanju osobnog prostora sugovornika, odijevanju u poslovnom svijetu, poslovnoj korespondenciji, te tome kako doći do željenih klijenata.

Važnost informacijskih tehnologija
Predrag Pale dotaknuo se važnosti informacijskih i komunikacijskih tehnologija u poslovnom svijetu, ističući kako one moraju služiti ljudima, a ne obratno. S obzirom da su ljudi koji se tek upuštaju u osnivanje vlastite tvrtke financijski vrlo ograničeni naglasio je kako besplatni programi nisu lošiji i nepouzdaniji od onih komercijalnih, već su često i bolji. Prezentirao je neke od besplatnih programa koji omogućavaju i uvelike olakšavaju poslovnu komunikaciju, promociju poslovanja, te obavljanje poslovnih i administrativnih funkcija.

Održivi turizam
Dubrovačko-neretvanska županija ima sve blagodati klime, mora i sunca, a i ostalih potencijala za razvoj održivog turizma. U godini održivog turizma proglašenoj od strane UN-a fokus mora biti usmjeren na gospodarske aktivnosti koje potiču otvaranje zelenih radnih mjesta. Žene bi se u tom slučaju mogle posvetiti razvoju inovativnih uslužnih djelatnosti, proizvodnji autohtonih proizvoda i ekološki uzgojene hrane, organizaciji različitih turističkih sadržaja i zanimljivih događanja – poruka je organizatora seminara.


Jadranka Milovčić

Nema komentara:

Objavi komentar