četvrtak, 25. svibnja 2017.

RECENZIJA FILMA: Me before you

Film Me before you preveden kao Tu sam pred tobom je romantična drama prilagođena istoimenom romanu autorice Jojo Moyes iz 2012. godine, koji je postao svjetski bestseller. U glavnim ulogama su simpatična Emilia Clark koja se proslavila u Igri prijestolja i Sam Claflin, najpoznatiji po ulozi Finnicka u Igrama gladi i iz Love, Rosie.

Louisa Clark je duhovita 26-godišnjakinja iz borbene obitelji srednje klase. Lou ostaje bez posla u trgovini gdje je prodavala slastice i očajno traži novi posao kako bi pomogla svojoj obitelji. Pronalazi oglas s opisom 'briga i pravljenje društva paraliziranoj osobi'. Odlazi na razgovor za posao i saznaje da bi njen svakodnevni zadatak bio skrbiti za 30-godišnjeg Willa koji je postao kvadriplegičar nakon prometne nesreće. Lou na razgovor dolazi kod Willove majke koja svog sina tretira kao da je 'paraliziran i u glavi'. Nespretna i zbunjena Lou dobiva posao na licu mjesta, a vrlo brzo se poslovni odnos s Willom pretvori u nešto puno više.

U srži - živa akcijska Disney princeza, Louisa za ekscentričnu garderobu odabire neobične suknjice s uzorcima cvijeća ili srca, koje kanaliziraju uzbuđenje, koje joj nedostaje u njezinom životu. Posjeduje nevjerojatnu neverbalnu komunikaciju ekspresijama lica, a posebno fascinira što može raditi svojim obrvama – neobičan detalj u njezinoj glumi koji još više dočarava pojedine trenutke.

Najveći dio filma posvećen je razvijanju odnosa između Lou i Willa, gdje se i javljaju najveći problemi - na novom poslu Lou treba oraspoložiti čovjeka koji je namrgođeni sarkastični bogataš koji više ne želi živjeti. Will je potpuno hladan i zatvoren prema cijelom svijetu i vrlo teško podnosi činjenicu da više ne može živjeti život kakav je živio prije nesreće. Takav odnos između njih na trenutke ostavlja dojam kao da gledamo ljepoticu i zvijer, ali kako dani prolaze Will se sve više otvara i dopušta Lou da uđe u njegovo srce.

Zanimljivu atmosferu i dojam filma prvenstveno donosi Emila Clarke koja dominira sa odličnom glumom i evidentno uspijeva stvoriti kemiju sa glavnim glumcem, dostojnim glumačkim partnerom. Iako film kombiniranjem ljubavi i bolesti, donosi jednu vrlo osjetljivu priču koja izaziva sve više kontroverzi i na kojoj se često lome koplja, ipak uspijeva u svojoj namjeri – simpatično  prikazati jednu ljubavnu priču.

Đurđica Ćališ