ponedjeljak, 22. svibnja 2017.

Recenzija: Sluškinjina priča

Serija Sluškinjina priča adaptacija je knjige Margaret Atwood iz 1985. godine. Iako priča prikazuje distopijsko društvo u budućnosti problemi i opasnosti prikazani u seriji aktualni su i u današnjem društvu.

Radnja se događa u distopijskoj zemlji Gileada koja je nastala na mjestu nekadašnje Amerike. U ovoj totalitarnoj državi ukinuta su ljudska prava te vlada kršćanski fundamentalizam i militarizam. Serija prati protagonisticu Offred koja je pripadnica posebne kaste žena, koje su zbog toga što su plodne, prisiljene u seksualno ropstvo. Njena zadaća je služiti vođama države i njihovim neplodnim ženama kako bi preko nje dobili djecu te tako poboljšali opadajući natalitet u državi. Dok pratimo kako se Offred snalazi u novom društvu kroz njena sjećanja saznajemo o događajima koji su doveli do sloma društva te o životu koji je vodila prije nego što su je zarobili.

Priča u seriji vjerna je knjizi uz nekoliko izmjena kako bi se naznačila povezanost sa današnjim događajima. U epizodama se prikazuju razne grafički nasilne scene, no one nisu sredstvo kojim se želi šokirati ili privući publika već integralni dio radnje putem kojih se gledateljima prikazuje emocionalno stanje likova u sceni. Elementi serije podsjećaju na horor filma. Crvene kapuljače, usporen tempo te konstantno stanje neizvjesnosti koje okružuje likove. No najstrašniji element je kada se događaji koji su doveli da urušavanja društva povezuju s današnjim svijetom. Time se želi potaknuti gledatelje da razmisle o tome koji su ciljevi današnjeg društva.

Glumačka postava na čelu s Elisabeth Moss svojom izvedbom unose pokret i energiju koja je potrebna kako radnja ne bi bila prestatična. Boje također igraju veliku ulogu u seriji, pa se tako jasno može uočiti raspoloženje ovisno o svijetlim i tamnim tonovima koji prevladavaju u sceni.

Iako je planirano samo deset epizoda potaknuti uspjehom serije najavljena je i druga sezona koji će nastaviti priču tamo gdje završava knjiga. Sluškinjina priča je i horor i triler, ali ponajviše upozorenja o tome kako opresija može zavladati društvom.

Petra Poša