srijeda, 13. ožujka 2019.

‘‘Bohemian Rhapsody‘‘ recenzija filma

Biografija o životu Freddiea Mercuryja filmsko je utjelovljenje svima već manje ili više poznate životne priče legendarnog frontmana Queena i rock povijesti općenito. Pravo  ime mu je bilo Farrokh Bulsara iz Zanzibara gdje je rođen, u obitelji iz Indije koja je bijegom od revolucije u Zanzibaru došla u Veliku Britaniju, gdje i počinje priča u filmu.

Film je u određenim detaljima u povijesti i nastanku grupe uzeo umjetničku slobodu da bi s jedne strane dobio kohezivniji tijek radnje i fokusirao se na ono najbitnije. Ipak ne može se oteti dojmu da je u određenim stvarima film malo prenapuhao i požurivao bitne trenutke benda Queen. Moguće da su u nekim stvarima članovi benda Brian May i Roger Taylor koji su nadgledali svaki segment nastanka filma imali utjecaj na to, ali to je ostavljeno svakome na vlastitu prosudbu.

U globalu film je jako dobro odglumljen od strane glumaca koji su utjelovili glavne aktere četiri člana benda Queen. Što se tiče utjelovljenja glavnog lika filma Freddiea Mercurya ,glumac Rami Malek je možda ipak otišao pre daleko u dočaravanju karakternih osobina i crta legendarnog pjevača. Izvrsno je skinuo sve bitne osobine i mimike, koje pamte fanovi ali izostaje iz nekog razloga krajnja uvjerljivost i prirodnost. Cijelo vrijeme ne nestaje osjećaj da je to ipak film i možda baš zbog glume Rami Maleka.

To bi mogli najviše primjetiti najveći fanovi benda, koji su odgledali dostupne dokumentarce i čitali biografije o Freddieu i bendu Queen. Oni bi mogli najviše primjetiti tu ubrzanost radnje, koja je uspjela ispričati priču ali na način da je malo izkompresirala prirodnost radnje.
Film bi unatoč tome vrijedilo pogledati, kao i fanovi lika i djela Freddiea Mercurya i Queena  tako i netko tko nije nužno fan ili se s tom pričom upoznava prvi put. U konačnici je priča jako lijepo dočarana, posebice legendarni koncert na Live Aidu koji će vječno ostati zabilježen kao najbolji rock trenutak u povijesti i svakako ga vrijedi prenositi budućim

Matej Šarić