Preskoči na glavni sadržaj

Od Odjela do Fakulteta: Dekanica o viziji, izazovima i prilikama za studente medija i odnosa s javnošću

Razgovor s dekanicom Fakulteta za medije i odnose s javnošću, dr. sc. Romanom John, otkrio je ključne trenutke koji su doveli do prijelaza iz Odjela u Fakultet, izazove i mogućnosti s kojima se studenti danas susreću, te budućnost medija i uloge koje će studenti ovog fakulteta imati u oblikovanju društvenih promjena.

(Autor fotografije: Goran Mratinović)

1. Možete li predstaviti kako je došlo do ideje da se Odjel za medije i kulturu društva razvije u Fakultet za medije i odnose s javnošću?

Naravno, razvoj našeg odjela u Fakultet za medije i odnose s javnošću bio je rezultat dugoročnog procesa koji je započeo prije nekoliko godina. Početna ideja potekla je iz potrebe za širenjem i unapređenjem akademskog okvira kojim bi se omogućio bolji razvoj studenata, ali i prilagodba tržištu rada, koje iz godine u godinu postaje sve dinamičnije i zahtjevnije. Krenuli smo s odjelom jer je postojao jasni interes među studentima za studij koji pokriva područje medija, novinarstva, komunikacija i odnosa s javnošću, a kako je broj upisanih studenata rastao, postajalo je jasno da je došlo vrijeme za institucionalnu promjenu. Tako je nastala ideja da naš odjel preraste u fakultet, čime ćemo omogućiti veću fleksibilnost, širu ponudu studijskih programa i mogućnost daljnjeg razvoja na svim akademskim poljima.

2. Što za studente znači da nismo više odjel, već fakultet?

Ova promjena nosi sa sobom nekoliko vrlo važnih stvari za naše studente. Prije svega, kao fakultet, omogućili smo veći broj studijskih programa i veću autonomiju u oblikovanju kurikuluma. Naši studenti sada imaju veće mogućnosti za specijalizaciju i daljnje usavršavanje, što im otvara brojna vrata na tržištu rada. Također, fakultet nam omogućava jaču međunarodnu suradnju i povezivanje s drugim institucijama, a time i mogućnosti za razmjenu iskustava i stjecanje međunarodnih diploma ili certifikata. Samim tim, naši studenti imaju bolju poziciju da postanu konkurentni na globalnom tržištu.

3. Planirate li proširivati kolegije i sam program u nekoj skorijoj budućnosti?

Planiramo proširiti kolegije i kontinuirano prilagođavati program novim potrebama industrije. Svijet medija i odnosa s javnošću se brzo mijenja, pa je ključno da naš program prati te promjene. Razmišljamo o uvođenju novih kolegija koji pokrivaju aktualne teme poput digitalnog marketinga, analize podataka u medijima, socijalnih medija, kriznih komunikacija, kao i širenja ponude na području medijskih studija i strategije. 

4. Kako vidite budućnost fakulteta kroz godine, jeste li zadovoljni brojem upisanih brucoša? Te kako privući studente za izbor ovog studija?

Budućnost Fakulteta za medije i odnose s javnošću vidim u stalnom rastu i modernizaciji. Naša misija je pružiti studentima najnovije znanje, vještine i praksu kako bi uspješno konkurirali na tržištu. Što se broja brucoša tiče, zadovoljni smo dosadašnjim interesom, ali naravno, uvijek težimo većem broju kvalitetnih studenata. Da bismo privukli studente, moramo nastaviti promovirati relevantnost našeg studija, pružiti im stvarne mogućnosti za praksu i suradnju s industrijom. Također, nastavit ćemo investirati u našu infrastrukturu i razvijati inovativne pristupe nastavi koji su utemeljeni na suvremenim metodama obrazovanja.

5. I sami ste nekada bili student na tadašnjem odjelu, je li se program promijenio i razvio od tad?

Da, točno je da sam bila studentica na ovom odjelu. Program se od tada svakako značajno razvio. Nekada smo imali mnogo jednostavniji kurikulum, a sada smo u mogućnosti ponuditi našim studentima mnogo više specijaliziranih kolegija i veći naglasak na praktične vještine. Također, tehnologija i mediji su se drastično promijenili, a naš program sada uključuje najnovije trendove i alate koji studentima omogućuju da budu spremni za izazove koji dolaze s medijskom industrijom.

6. Koje su ključne karakteristike koje ovaj fakultet pruža studentima u njihovom budućem zanimanju?

Naš fakultet pruža studentima niz ključnih vještina koje će im pomoći u njihovoj karijeri, a to su: sposobnost kritičkog razmišljanja, kreativnost, analitičke vještine, sposobnost upravljanja projektima, poznavanje digitalnih tehnologija i, naravno, izvrsno znanje u komunikaciji. Pored toga, veliki naglasak stavljamo na praktičnu nastavu i suradnju s medijskim kućama, agencijama i tvrtkama koje se bave odnosima s javnošću. Studenti su u mogućnosti primijeniti teorijsko znanje kroz praksu i stvarne projekte, što im daje prednost pri zapošljavanju.

7. Smatrate li da je u programu uključeno dovoljno prakse ili bi se program trebao bazirati na više same prakse?

Mislim da smo napravili značajan pomak u uključivanju prakse u program. S obzirom na specifičnost našeg područja, smatram da je praksa ključna i već sada pružamo mogućnosti za angažman studenata u stvarnim medijskim projektima. Ipak, uvijek postoje mogućnosti za poboljšanje, pa razmišljamo o daljnjoj integraciji prakse i suradnji s industrijom kako bi studenti mogli još dublje uroniti u radnu atmosferu prije nego što diplomiraju. Također, planiramo dodatne mogućnosti za stručnu praksu u inozemstvu.

8. Planirate li suradnju u znanstvenom smislu s drugim sveučilištima ili institucijama, surađujete li već s nekima i na koji način?

Da, suradnja s drugim institucijama i sveučilištima je ključna za naš razvoj. Trenutno imamo nekoliko partnerskih sveučilišta u Europi i šire, s kojima razmjenjujemo iskustva, znanstvena istraživanja, kao i zajedničke projekte. Također, planiramo proširiti ovu suradnju, osobito u području digitalnih medija i globalnih komunikacija. Znanstvena suradnja omogućava našim studentima i profesorima da se povežu s međunarodnom zajednicom i da uvijek budu u koraku s najnovijim istraživanjima u području medija.

10. Kako vidite ulogu medija u društvenim promjenama u budućnosti?

Mediji će i dalje imati ključnu ulogu u oblikovanju društvenih promjena, kako u informiranju javnosti, tako i u stvaranju novih vrijednosti i normi. U budućnosti očekujem da će mediji imati još snažniji utjecaj na društvo, posebno u kontekstu tehnologije i digitalizacije. S obzirom na to da živimo u globaliziranom svijetu, mislim da će uloga medija u globalnoj povezanosti biti još važnija, kao i potreba za odgovornim i etičkim izvještavanjem.

11. Što biste poručili budućim studentima koji razmišljaju o upisu na ovaj fakultet?

Budućim studentima bih poručila da ne boje se izazova i da se usmjere na područje koje ih istinski zanima. Fakultet za medije i odnose s javnošću pruža nevjerojatne prilike za razvoj, a mi ćemo se truditi pružiti im najbolju moguću edukaciju i iskustva koja će im pomoći da se uspješno snađu u dinamičnom svijetu medija. Ako volite kreativnost, analizu, komunikaciju i tehnologiju, naš fakultet je pravo mjesto za vas!


Mia Karađole

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Valentinovo: Praznik ljubavi i romantike

Ovaj blagdan, koji nosi ime po svetom Valentinu, ima dugu povijest koja seže još u doba Rimskog Carstva. Iako se isprva vezao uz kršćansku tradiciju, s vremenom je poprimio univerzalno značenje i postao jedan od najpopularnijih dana posvećenih ljubavi. Danas Valentinovo obilježavaju milijuni ljudi širom svijeta, bilo kroz darivanje, zajedničke trenutke ili jednostavno izražavanje ljubavi prema voljenima.  Podrijetlo Valentinova povezano je s nekoliko legendi. Najpoznatija priča govori o svetom Valentinu, svećeniku iz 3. stoljeća koji je živio u Rimu za vrijeme cara Klaudija II. Prema legendi, Klaudije je zabranio brak vojnicima jer je vjerovao da su neoženjeni muškarci bolji ratnici. Valentin se tome usprotivio i u tajnosti vjenčavao zaljubljene parove. Kada su vlasti otkrile njegovo djelovanje, bio je uhićen i pogubljen 14. veljače. Prije smrti, navodno je poslao pismo kćeri svog tamničara, potpisano riječima „Tvoj Valentin“, što se smatra prvom valentinovskom čestitkom.  Osi...

Popularnost i rizici energetskih pića među mladima

(izvor: kidsnews) Energetska pića postala su vrlo popularna među tinejdžerima i studentima, koji traže načine da povećaju energiju i izdržljivost. Ovakvi napitci obećavaju brzo povećanje energije i poboljšanje koncentracije što ih čini privlačnim izborom za mnoge. Međutim, uz popularnost dolaze i brojna pitanja o njihovoj sigurnosti i utjecaju na zdravlje. Detaljnije informacije otkriva razgovor sa studenticom druge godine Fakulteta za medije i odnose s javnošću, Anom Radomiljac. Zašto su energetski napitci toliko popularni među mladima? Pa jedan od razloga je količine kofeina koji se nalaze u energetskim pićima. Mnogi mladi koji ih piju zaboravljaju da kofein može izazvati ovisnost. Tako da dosta mladih stvore i ovisnost koje nisu svjesni. Vjerujem da gledaju na energetska pića kao bilo koje drugo piće (npr. cola) ali s prednosti da dižu energiju bolje od kave te ih konzumiraju upravo iz tog razloga.  Jeste li okruženi s ljudima koji konzumiraju energetska, ako jeste, u kojoj mjer...

INTERVJU Otto Barić: Hrvatska k'o Hrvatska, najgore što možeš napravit je bit uspješan

Posljednjih mjeseci počela je izgradnja velikog poslovnog nebodera West Gate u Splitu koji bi trebao biti najviša zgrada u Hrvata. Tom prigodom arhitekt projekta, Otto Barić, sin istoimenog umirovljenog izbornika hrvatske nogometne reprezentacije, Otta Barića ispričao je kako je Hrvatska arhitektonska javnost dočekala projekt koji je oduševio Katar, što misli o negativnim komentarima na njegove projekte te po čemu osmišljava svoje projekte. Iako u Kataru gradi dosta uspješnu karijeru, u Hrvatskoj je već izgradio hvale vrijedne projekte. Zagrebtower - profinjena poslovna zgrada svjetskih standarda; Ban centar u Zagrebu – luksuzna stambena i poslovna zgrada u samom centru; velebno zdanje vinarije Korta Katarina u Orebiću samo su neki od projekata s njegovim potpisom, a otkrio je i planove za budućnost. Zašto ste prekinuli igrati nogomet i odakle zanimanje za arhitekturu? Igrao sam nogomet do svoje 16. godine. No otac mi je jednom prilikom rekao: "Ti nikada...