Preskoči na glavni sadržaj

Promocija knjiga: “Politički odnosi s javnošću” i “Odnosi s javnošću: teorija i praksa” Zorana Tomića

Knjiga  “Politički odnosi s javnošću”  i drugo izdanje knjige “Odnosi s javnošću: teorija i praksa” prof.dr. sc. Zorana Tomića, predstavili su pročelnik Odjela za komunikologiju prof. dr. sc. Pero Maldini i doc. dr. sc. Đorđe Obradović te sam autor dekan Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru dr. sc. Zoran Tomić. Promocija je okupila studente i profesore fakulteta, a održala se 23. ožujka na Sveučilištu u Dubrovniku.


(Izvor fotografije: Ivana Stanković)

(Izvor fotografije: Portal Oko)


“Politički odnosi s javnošću” knjiga je s više od 900 stranica podjeljena na šest dijelova i 40 tematskih cjelina. U prvom dijelu autor upoznaje s razvojem profesije odnosa s javnošću i  definicijama. Maldini je za knjigu rekao “Zanimljiv je pristup u samom uvodu gdje Tomić govori o tome ne samo što jesu, nego nudi i niječnu definiciju, govori o tome što politički odnosi s javnošću nisu. Mediji stvaraju javno mijenje. Upravo zato, stvarajući javno mijenje i želeći  se pozicionirati politički u određenim socijalnim skupinama, politički akteri moraju uzeti u obzir sve ono što podrazumijevaju politički odnosi s javnošću. Upravo je to glavnina sadržaja ove knjige.”

Zaključno je rekao da je ova kniiga za studente, teoretičare, za sve one koji se bave odnosima s javnošću, ali i za one koji ne znaju ništa o njima. Ova knjiga će dati jedan drukčiji i kritički uvid ili bar mogućnost kritičke spoznaje koja nam nedostaje u društvu
 Važno je spomenuti i riječnik koji se nalazi u obe knjige kojeg su istaknuli Maldini i Obradović. 



                                                        (Izvor fotografije: Portal oko)


 “Odnosi s javnošću: teorija i praksa” je drugo, dopunjeno i izmjenjeno izdanje koje ima 54 poglavlja na preko 1.300 stranica. U ovoj knjizi nalazi se 56 studija slučaja, a sva stara poglavlja su dopunjena.
Knjiga se bavi odnosima s javnošću u kulturi umjetnosti, vjerskim organizacijama, obrazovanju, sindikalnim i volonterskim organizacijama, sportu itd. Đorđe Obradović je za knjigu rekao: “Djelo može služiti poput enciklopedije odnosa s javnošću”. Obje knjige imaju izrazito pozitivne recenzije niza stručnjaka.

                                                    (Izvor fotografije: Portal Oko)


Tomić je za odnose s javnošću rekao da je radio na njima 13 godina, u knjigama citirao 800 različitih djela i da je to izrazito težak rad. “Samo budala nema dilema. Ja sam ih imao jako puno, konzultirao sam se s recenzentima da mi ih pomognu razriješiti. Mi danas slavimo znanje, koje može biti osnova za popravljanje ovog poprilično bolesnog društva...Vjerujem da vi (mladi) možete spasiti svijet”, rekao je Tomić.
Za svoju filozofiju naveo je “carpe diem” . Publici je rekao: “Morate iskoristiti svaki dan. Ja uistinu nastojim iskoristiti svaki dan. Utakmicu “Lige prvaka” gledam s knjigom u ruci. Sve moje knjige su išarane, sva  moja posteljina je išarana, sve oko mene je išarano jer ja sve moram zabilježiti i kasnije selektirati selektirati”.

 
Za “Odnosi s javnošću: teorija i praksa” Tomić je rekao: “U središtu ove knjige je suvremeni praktičar odnosa s javnošću. Filozofija ove knjige je promjena. Svijet se tako brzo mijenja. Mijenjaju su komunikacijski kanali, mijenjaju se tehnike, mijenja se javnost. U skladu s jedinom konstantom, konstantom promjena, mijenjaju se i praktičari koji su u središtu pozornosti. Zato svi mi koji mislimo napredovati u karijeri, koji mislimo pozitivno mijenjati svijest, svakodnevno se moramo mijenjati u skladu s promjenama koje dolaze kroz društvo i kroz znanost. Znanje je u središtu tih promjena i znanje je u središtu filozofije ove knjige, znanje je nešto što pobjeđuje u budućnosti.''


                                                       (Izvor fotografije: Portal Oko)

''Politički odnosi s javnošću je “dijete'' odnosa s javnošću, dijete teorije i prakse. To je jedno specifično područje koje nije dovoljno istraženo. Ovo je jedina knjiga ovakvog sadržaja. Knjiga ima tendenciju oblikovanja nove vrste komunikacijskih ratnika, onih koji će znati bolje i brže znati uspostaviti komunikaciju između decision maker-a i javnosti. Ta komunikacija nije na visokoj razini ja bih rekao u tranzicijskim društvima.“U središnjem pristupu knjige je uvijek interes javnosti, a ne interes pojedinca. Ona nije pisana za političare, ona je pisana za javnost ali da je pročitaju i političari. Prošlo je vrijeme politike bez znanja, ova knjige nudi politiku sa znanjem. Ove knjige nude okvir za znanje u politici i oko politike'', izjavio je Tomić.


Studentima je rekao da su mu oni uvijek ciljna javnost i poručio: “Najvažniji resurs koji imamo je resurs vremena. Svi mi imamo jednak broj dana, sati, minuta  i sekunda u mjesecu. Samo je pitanje kako ćemo ih iskoristiti.  Ja ih koristim tako da radim svaki dan. Morate tri puta više učiti i čitati nego pisati. Ako svaki dan ovo radimo nije slučajno da nastaju ovakva djela. Potičem vas da svaki dan nešto pročitate. Još važnije da imate cilj.”


                                                   (Izvor fotografije: Ivana Stanković)

Najavio je i svoje sljedeće dijelo “Riječnik odnosa s javnošću”.  “ Nisam imao dovoljno samopouzdanja i vjere u sebe. Zašto? Zato što danas u svijetu nema riječnika odnosa s javnošću, dakle ja nemam referentne građe. Riječnik čeka neku posebnu vrstu recenzije. On je pri kraju ima ok o 1700 interdisciplinarnih pojmova. Kada će izići ne znam, još uvijek imam strah, kada budem siguran i kada budem imao mentalnu snagu da prihvatim činjenicu da je to prva knjiga takve vrste u svijetu. Amerikanci već sto godina rade, prve agencije i 120. Za to treba imati malo ludosti u sebi. Ja je imam i neka je i nadam se da će nas dovesti do nekog novog susreta”, izjavio je Tomić.



Ivana Stanković

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

FABULA: Kradljivica knjiga

Vrijeme je popularizacije knjiga – jeftinije su i pristupačnije, a i broj im se povećao. Tako svatko može naći nešto za sebe. I upravo zato zabrinjava činjenica da se veliki broj ljudi odlučuje za nečitanje. No nije samo to problem – u zadnje vrijeme je često da se osobe koje ne čitaju time ponose.  Tako nerijetko možete čuti rečenicu: Nisam pročitala knjigu od osnovne škole! S tim da nove generacije vjerojatno već u osnovnoj školi dižu ruke od knjiga s obzirom na dostupnost detaljnih sažetaka na internetu. Teško je reći što stvara takvu averziju ljudi prema čitanju. Kažu da je knjiga elitna vrsta zabave, zato jer nemaju svi toliko vremena da se posvete čitanju. To je možda i jedino prihvatljivo opravdanje za nečitanje. Ali nedostatak vremena je mladim ljudima u osnovnoj i srednjoj školi najmanji problem – veći je taj što knjige smatraju dosadnima i zamornima. Šteta, jer oni nikada neće otkriti koliki je užitak izgubiti se u radnji neke zanimljive radnje, a da ne govorim koliko bi

INTERVJU Otto Barić: Hrvatska k'o Hrvatska, najgore što možeš napravit je bit uspješan

Posljednjih mjeseci počela je izgradnja velikog poslovnog nebodera West Gate u Splitu koji bi trebao biti najviša zgrada u Hrvata. Tom prigodom arhitekt projekta, Otto Barić, sin istoimenog umirovljenog izbornika hrvatske nogometne reprezentacije, Otta Barića ispričao je kako je Hrvatska arhitektonska javnost dočekala projekt koji je oduševio Katar, što misli o negativnim komentarima na njegove projekte te po čemu osmišljava svoje projekte. Iako u Kataru gradi dosta uspješnu karijeru, u Hrvatskoj je već izgradio hvale vrijedne projekte. Zagrebtower - profinjena poslovna zgrada svjetskih standarda; Ban centar u Zagrebu – luksuzna stambena i poslovna zgrada u samom centru; velebno zdanje vinarije Korta Katarina u Orebiću samo su neki od projekata s njegovim potpisom, a otkrio je i planove za budućnost. Zašto ste prekinuli igrati nogomet i odakle zanimanje za arhitekturu? Igrao sam nogomet do svoje 16. godine. No otac mi je jednom prilikom rekao: "Ti nikada

Jelena Hendić: Sretna sam jer radim ono što volim i što moji tekstovi usrećuju druge ljude

Autorica knjige „Modni Izazovi“ i urednica istoimenog portala, te bivša studentica Odjela za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku ljubav prema modi objedinila u modnu knjigu koja je postala prepoznatljiva i izvan Dubrovačko-neretvanske županije. „Modni Izazovi“ su ne samo novi modni sadržaj, već polako postaju omiljeno štivo pripadnica ljepšeg spola. U intervjuu za ePunkt otkriva odakle ideja za modnim novinarstvom, pisanjem knjige kao i osnivanjem portala. Kako to da ste se odlučili baviti baš novinarskom strukom? Novinarstvo je moja najveća strast. Oduvijek sam željela biti novinarka. Pisanje me ispunjava i dio je mene. Sretna sam jer radim ono što volim i što moji tekstovi usrećuju druge ljude i mene. Je li istina da je novinarski posao jedan od najstresnijih? Stres je prisutan, ali s iskustvom postaje manji, ili u potpunosti nestaje. Ali činjenica je da je stres postao svakodnevnica koja je prisutna u svakom segmentu našeg života i moramo se nositi s tim.