Preskoči na glavni sadržaj

Propaganda na Netflixu

 

Propaganda je proces širenja informacija, ideja i stavova s ciljem uvjeravanja, prikupljanja podrške ili manipuliranja javnim mnijenjem. Ona se može koristiti u politici, reklamiranju, religiji i drugim društvenim područjima kako bi se utjecalo na ponašanje i stavove potrošača, birača, vjernika itd. Propaganda može stvoriti lažne slike i stereotipe, potkopavati argumente protivnika i pokušavati ograničiti slobodnu volju ljudi. Stoga je važno biti svjestan propagande i kritički razmišljati o onome što se predstavlja kao istina.

 

Izvor: The enemy

Netflix platforma je poznata po podržavanju raznih manjinskih zajednica i njihovih priča kroz originalni sadržaj, kao i za promoviranje određenih društvenih pitanja kroz dokumentarce i serije. Stoga, neki bi mogli tvrditi da Netflix koristi svoju platformu kao sredstvo propagande, dok drugi vjerojatno vide to kao podršku raznolikosti i uključivanju.

 

Netflixova propaganda liberalnih razmišljanja može biti problematična iz nekoliko razloga. Prvo, Netflix kao platforma ima velik utjecaj na milijune ljudi širom svijeta, stoga bi trebali biti oprezni u promicanju bilo koje političke ili ideološke misli. Drugo, pretjerano naglašavanje liberalnih stavova može dovesti do polarizacije i podjela, a to nije zdravo za društvo. Treće, takva propaganda može biti kontraproduktivna jer ljudi se mogu osjećati prisiljenima da prihvate određene stavove, umjesto da formiraju vlastito mišljenje na temelju činjenica i razumijevanja.


Ta se propaganda odvija kroz vrlo “jeftine” serije, s često istim kontekstom, no s drugim glumcima. Mladi ljudi danas gledaju serije poput “Sex Education”, “Elite”, “Baby” itd. Motiv je uvijek sličan. Srednjoškolci koji se ekstremno odupiru svojim roditeljima i učiteljima bez “zrna” poštivanja. Kao što sve ima svoje loše strane, ima i dobre. Naime, baš ovakve serije se bave anksioznošću i depresijom koje prevladavaju u srednjoškolskim godinama. Teme su manjak samopouzdanja, o kojima bi se trebalo više govoriti i pomoći tim mladim ljudima.

 

 

Izvor: https://www.thenews.com.pk/


S druge strane, Netflix kao privatna tvrtka ima pravo prikazati sadržaje koji odražavaju njihove vrijednosti i stavove. Također, mogu tvrditi da je promicanje liberalnih vrijednosti važno za društvenu pravdu i jednakost. Međutim, problem se javlja kada se pretjeruje u naglašavanju tih vrijednosti i kad se jednostrano prikazuje stvarnost, bez uzimanja u obzir drugih perspektiva.

 

Na forumu “Quora” komentari vezani uz Netflix propagandu su većinom slični. Tvrde da su Netflix vlasnici u bliskom kontaktu s Obamom, nepotrebno forsiranje LGBTQ+ zajednice u većini serija i filmova. Ujedno, jedno važno pitanje s foruma glasi: “Je li Netflixu ponestaje sadržaja?”

Netflixova propaganda liberalnih razmišljanja nije sama po sebi loša, ali bi trebali biti oprezni kako bi izbjegli negativne posljedice koje mogu proizaći iz toga. Važno je promicati raznolikost i inkluzivnost, ali istovremeno treba poštovati različita mišljenja i perspektive. Takve serije mogu osvijestiti ljude o problemima s kojima se suočava društvo i potaknuti ih na akciju.

 

 

 Maris Bogdanović


Izvori koji su korišteni za pisanje:

1. Matić Dunja, Propaganda, Rijeka, Hrvatska, 2011., 52-59

2. "Shaping the Public Sphere: Habermas and Beyond" (Bruce Robbins)

3.  "Netflix hit 'Bridgerton' is more than a romance – it's a treatise on race, class, and gender. The Conversation, 29 Jan. 2021, https://theconversation.com/netflix-hit-bridgerton-is-more-than-a-romance-its-a-treatise-on-race-class-and-gender.

4. "Is Netflix pushing a leftist agenda?" Fox News, 11 Feb. 2021 https://www.foxnews.com/media/is-netflix-pushing-a-leftist-agenda.

5.  https://www.quora.com/Why-is-there-so-much-propaganda-on-Netflix

6.  https://www.quora.com/Does-Netflix-diffuse-LGBT-propaganda

7. https://www.storyboardthat.com/hr/articles/e/propaganda


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

FABULA: Kradljivica knjiga

Vrijeme je popularizacije knjiga – jeftinije su i pristupačnije, a i broj im se povećao. Tako svatko može naći nešto za sebe. I upravo zato zabrinjava činjenica da se veliki broj ljudi odlučuje za nečitanje. No nije samo to problem – u zadnje vrijeme je često da se osobe koje ne čitaju time ponose.  Tako nerijetko možete čuti rečenicu: Nisam pročitala knjigu od osnovne škole! S tim da nove generacije vjerojatno već u osnovnoj školi dižu ruke od knjiga s obzirom na dostupnost detaljnih sažetaka na internetu. Teško je reći što stvara takvu averziju ljudi prema čitanju. Kažu da je knjiga elitna vrsta zabave, zato jer nemaju svi toliko vremena da se posvete čitanju. To je možda i jedino prihvatljivo opravdanje za nečitanje. Ali nedostatak vremena je mladim ljudima u osnovnoj i srednjoj školi najmanji problem – veći je taj što knjige smatraju dosadnima i zamornima. Šteta, jer oni nikada neće otkriti koliki je užitak izgubiti se u radnji neke zanimljive radnje, a da ne govorim koliko bi

INTERVJU Otto Barić: Hrvatska k'o Hrvatska, najgore što možeš napravit je bit uspješan

Posljednjih mjeseci počela je izgradnja velikog poslovnog nebodera West Gate u Splitu koji bi trebao biti najviša zgrada u Hrvata. Tom prigodom arhitekt projekta, Otto Barić, sin istoimenog umirovljenog izbornika hrvatske nogometne reprezentacije, Otta Barića ispričao je kako je Hrvatska arhitektonska javnost dočekala projekt koji je oduševio Katar, što misli o negativnim komentarima na njegove projekte te po čemu osmišljava svoje projekte. Iako u Kataru gradi dosta uspješnu karijeru, u Hrvatskoj je već izgradio hvale vrijedne projekte. Zagrebtower - profinjena poslovna zgrada svjetskih standarda; Ban centar u Zagrebu – luksuzna stambena i poslovna zgrada u samom centru; velebno zdanje vinarije Korta Katarina u Orebiću samo su neki od projekata s njegovim potpisom, a otkrio je i planove za budućnost. Zašto ste prekinuli igrati nogomet i odakle zanimanje za arhitekturu? Igrao sam nogomet do svoje 16. godine. No otac mi je jednom prilikom rekao: "Ti nikada

Jelena Hendić: Sretna sam jer radim ono što volim i što moji tekstovi usrećuju druge ljude

Autorica knjige „Modni Izazovi“ i urednica istoimenog portala, te bivša studentica Odjela za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku ljubav prema modi objedinila u modnu knjigu koja je postala prepoznatljiva i izvan Dubrovačko-neretvanske županije. „Modni Izazovi“ su ne samo novi modni sadržaj, već polako postaju omiljeno štivo pripadnica ljepšeg spola. U intervjuu za ePunkt otkriva odakle ideja za modnim novinarstvom, pisanjem knjige kao i osnivanjem portala. Kako to da ste se odlučili baviti baš novinarskom strukom? Novinarstvo je moja najveća strast. Oduvijek sam željela biti novinarka. Pisanje me ispunjava i dio je mene. Sretna sam jer radim ono što volim i što moji tekstovi usrećuju druge ljude i mene. Je li istina da je novinarski posao jedan od najstresnijih? Stres je prisutan, ali s iskustvom postaje manji, ili u potpunosti nestaje. Ali činjenica je da je stres postao svakodnevnica koja je prisutna u svakom segmentu našeg života i moramo se nositi s tim.