Sveučilište u Dubrovniku slavi 20
godina od osnutka. Na sveučilištu su održane različite znanstvene tribine, a
11. znanstvena tribina bila je na temu „Dezinformacije naše svagdašnje“. O ovoj
aktualnoj temi govorili su prof. dr. sc. Nebojša Blanuša s Fakulteta političkih
znanosti u Zagrebu, prof. dr. sc. Jan Šnajder s Fakulteta elektrotehnike i
računarstva u Zagrebu i prof. dr. sc. Mato Brautović, pročelnik Odjela za
komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku. Cilj tribine bio je osvijestiti
javnost o fenomenu dezinformacija.
Kreator dezinformacija može biti
svatko te ih je jako lako širiti. Često su predstavljene kao da je riječ o
novinarskom uratku. Dezinformacije predstavljaju namjerno podijeljene lažne i
netočne informacije. Predavači su objasnili da je više vrsta dezinformacija po
načinu prezentacije sadržaja. Razlikujemo misinformacije koje su netočne, ali
slučajno podijeljene informacije te malinformacije, točne informacije, namjerno
plasirane da bi se nekom napravila šteta, vrlo često je riječ o intimnim
fotografijama podijeljenim iz osvete.
Preuzeto sa Instagrama @unidu_komunikologija |
Problem dezinformacija postoji od
kada je čovječanstva, znanstvenicima je postao zanimljiv nakon Drugog svjetskog
rata kada se pojavljuju prvi radovi, knjige na tu temu. Mainstream mediji su se
posebno zainteresirali za ovaj problem nakon američkih izbora 2016. godine,
kada je Hillary Clinton optužila, odnosno objasnila gubitak izbora lažnim
vijestima. Borba protiv dezinformacija nastavila se i za vrijeme pandemije
COVID – 19. Broj dezinformacija je vezan uz krizne situacije pe su
najrasprostranjenije dezinformacije danas o rata u Ukrajini.
Dezinformacije se šire različitim kanalima, ali tehnološka pozadina,
algoritmi u velikoj mjeri utječu na širenje dezinformacija. Oni manipuliraju
našom pažnjom. Znanstvena zajednica svjesna je problema te se radi na tome da
se zaštiti ljude od dezinformacija i bori se protiv zlih algoritama. Radi se na
razvitku algoritamskog naoružanja, tehnologije kojoj je cilj pomoći
institucijama u provjeri istinitosti informacija.
Ljudi šire dezinformacije iz
različitih razloga: zabave, neki žive od dezinformacija (primjerice poduzetnici
koji objave lažnu informaciju kako bi se okoristili), neki iz političkih
razloga… Glavni cilj dezinformatora je da njihova informacija završi u sadržaju
mainstream medija.
Sve je veća ovisnost i potreba za
komercijalizacijom i privlačenjem pozornosti klikovima. Mainstream
mediji kreiraju senzacionalističke, bombastične
naslove da bi privukli pozornost čitatelja, a takvim pristupom gube dio
vlastite odgovornosti. Temelj novinarstva je povjerenje te da bi se izborili
protiv dezinformacija važno je vratiti povjerenje.
Zvonimir Maras
Poštovani tražitelji kredita,
OdgovoriIzbrišiImate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska prava s jedinom svrhom pomoći siromašnima i ljudima u financijskim poteškoćama. Ponuda božićnog zajma za 2023. također je u tijeku. Ako se želite prijaviti za zajam, kontaktirajte ih putem podataka u nastavku: e-mail: davidsonalbertloan@gmail.com
Ime:
Potreban iznos kredita:
Trajanje kredita:
Broj mobitela:
Hvala vam i Bog vas blagoslovio
Davidson Albert.
KAKO SAM DOBIO BOŽIĆNI KREDIT 2023
{davidsonalbertloan@gmail.com}