Preskoči na glavni sadržaj

Body positivity: pozitivan aspekt društvenih mreža

 

Društvene mreže postoje već godinama. U današnjem digitalnom dobu, njihove platforme postali su moćni alati za komunikaciju, dijeljenje informacija i izgradnju zajednice. Dok društvene mreže imaju svoje izazove i kritike, također su odigrali značajnu ulogu u promicanju pozitivnosti tijela.

Sve veća popularnost platformi kao što su Facebook, Instagram i TikTok među mladima ima veliki utjecaj na dobrobit njihovih korisnika. Poznato je da društvene mreže objektiviziraju i žene i muškarce te ih ocjenjuju na temelju izgleda, a kao rezultat toga, to je dovelo do negativnih posljedica kao što su depresija, poremećaji u prehrani, uporaba tvari itd. Glavni razlog za to je činjenica da su društveni mediji često fokusirani na izgled, a korisnici objavljuju samo svoje fotografije na kojima izgledaju privlačno. Kako bi osporili ove tradicionalne ideale ljepote, na društvenim mrežama pojavio se pokret poznat kao „body positivity“ ili tjelesna pozitivnost. Ovaj pokret, fokusiran je na povećanje broja sadržaja koji pozitivno govore o tijelu, što dovodi u pitanje ukorijene ideale ljepote i potiče prihvaćanje i uvažavanje svih tipova tijela. Pokret potiče pojedince da podržavaju različitosti u izgledu i osjećaju se bolje u svojoj koži. Jedna od najčešćih tema u vezi s pozitivnošću tijela nije fizički izgled, već unutarnja pozitivnost, tj. fokus na snagu, otpornost i ne odustajanje, kao i poruke koje promoviraju psihološki aspekt poput hrabrosti. Osim promicanja psihološkog, socijalnog i emocionalnog blagostanja, pozitivna slika o tijelu također se povezuje s ponašanjem koje promiče zdravlje, kao što su intuitivno hranjenje i tjelesna aktivnost.


Izvor: Shutterstock

Tradicionalni mediji dugo su održavali standarde ljepote koji isključuju marginalizirane skupine i provode nerealne tjelesne ideale. Međutim, društvene mreže dale su pojedincima prostor da predstavljaju i slave svoja jedinstvena tijela. Kreatori sadržaja iz različitih sredina sada imaju platforme za dijeljenje svojih priča i izlaganje raznolikog raspona tipova tijela, etničkih pripadnosti, sposobnosti i rodnih identiteta, izazivajući tako tradicionalni pojam ljepote. Platforme poput Instagrama, Facebooka i Twittera postale su prostori na kojima pojedinci mogu dijeliti svoja osobna putovanja, borbe i pobjede povezane s izgledom tijela. Online zajednice posvećene tjelesnoj pozitivnosti nude sigurno i uključivo okruženje u kojem ljudi mogu pronaći podršku, savjete i ohrabrenje od drugih koji su iskusili slične izazove. Te zajednice pružaju osjećaj pripadnosti i solidarnosti, promiču samoprihvaćanje i potiču pozitivnu sliku o tijelu. Putem hashtagova kao što su #BodyPositivity i #LoveYourself, korisnici mogu izraziti svoja putovanja prema samoprihvaćanju, dijeliti svoje priče i inspirirati druge da zavole svoja tijela.


Izvor: British Vogue

Sposobnost upravljanja svojim feedovima na društvenim mrežama omogućuje korisnicima da prate račune koji promiču pozitivnost tijela, pružajući dnevne podsjetnike na ljubav prema sebi i prihvaćanje. Aktivnim sudjelovanjem u ovim platformama pojedinci mogu pridonijeti ukupnom kretanju pozitivnosti tijela, izazivanju društvenih normi i zagovaranju inkluzivnosti. Korisnici, slavne osobe i organizacije koriste svoje platforme za širenje informacija o tjelesnoj raznolikosti, brizi o sebi, mentalnom zdravlju i rušenju štetnih standarda ljepote. Dijeleći članke, infografike i osobna iskustva, društvene mreže postali su moćno sredstvo obrazovanja, dopirući do široke publike i promičući bolje razumijevanje. Utjecaj društvenih mreža nadilazi osnaživanje pojedinca; također utječe na industriju ljepote i mode. Potrošači sada imaju mogućnost zahtijevati raznovrsniju i inkluzivniju zastupljenost u oglašavanju i medijima. Brendovi prepoznaju važnost prihvaćanja tjelesne pozitivnosti i sve više prikazuju modele različitih veličina, etničkih pripadnosti i sposobnosti u svojim kampanjama. Ova promjena odražava promjenjiva očekivanja potrošača i sve veći utjecaj društvenih mreža.

 

Društvene mreže postale su moćni alati za promicanje pozitivnosti tijela, izazivaju tradicionalne standarde ljepote i potiču inkluzivnije zajednice. Poticanjem raznolikosti, pružanjem podrške, osnaživanjem pojedinaca, podizanjem svijesti i utjecajem na promjene u industriji, društvene mreže su imali dubok pozitivan utjecaj na sliku o tijelu i samoprihvaćanju. Međutim, važno je nastaviti razgovor s tjelesnom pozitivnošću, pozabaviti se ograničenjima i izazovima te raditi na stvaranju inkluzivnijeg i tjelesno pozitivnijeg digitalnog svijeta.

 

 

Mirna Bokšić


Primjedbe

  1. TREBATE LI ZAJAM KAKO BISTE RIJEŠILI SVOJ FINANCIJSKI PROBLEM? AKO DA LJUBAZNO KONTAKTIRAJTE GĐU VLADIMIRU FRANKU. ONA JE DOBRA ŽENA I JA SAM DOBIO ZAJAM OD NJE.
    PRVE POTREBNE INFORMACIJE:

    Puno ime
    Zemlja:
    zemlja:
    Dob:
    okupacija:
    Kontakt telefoni:
    Potreban iznos:
    Trajanje kredita:
    Namjena kredita:
    Bračni status:
    Spol:
    Email za kontakt:
    vladimirafinancijskiinvestitor@yahoo.com}

    OdgovoriIzbriši
  2. Poštovani tražitelji kredita,

    Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska prava s jedinom svrhom pomoći siromašnima i ljudima u financijskim poteškoćama. Ponuda božićnog zajma za 2023. također je u tijeku. Ako se želite prijaviti za zajam, kontaktirajte ih putem podataka u nastavku: e-mail: davidsonalbertloan@gmail.com

    Ime:
    Potreban iznos kredita:
    Trajanje kredita:
    Broj mobitela:

    Hvala vam i Bog vas blagoslovio
    Davidson Albert.

    KAKO SAM DOBIO BOŽIĆNI KREDIT 2023
    {davidsonalbertloan@gmail.com}

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi s ovog bloga

FABULA: Kradljivica knjiga

Vrijeme je popularizacije knjiga – jeftinije su i pristupačnije, a i broj im se povećao. Tako svatko može naći nešto za sebe. I upravo zato zabrinjava činjenica da se veliki broj ljudi odlučuje za nečitanje. No nije samo to problem – u zadnje vrijeme je često da se osobe koje ne čitaju time ponose.  Tako nerijetko možete čuti rečenicu: Nisam pročitala knjigu od osnovne škole! S tim da nove generacije vjerojatno već u osnovnoj školi dižu ruke od knjiga s obzirom na dostupnost detaljnih sažetaka na internetu. Teško je reći što stvara takvu averziju ljudi prema čitanju. Kažu da je knjiga elitna vrsta zabave, zato jer nemaju svi toliko vremena da se posvete čitanju. To je možda i jedino prihvatljivo opravdanje za nečitanje. Ali nedostatak vremena je mladim ljudima u osnovnoj i srednjoj školi najmanji problem – veći je taj što knjige smatraju dosadnima i zamornima. Šteta, jer oni nikada neće otkriti koliki je užitak izgubiti se u radnji neke zanimljive radnje, a da ne govorim koliko bi

Jelena Hendić: Sretna sam jer radim ono što volim i što moji tekstovi usrećuju druge ljude

Autorica knjige „Modni Izazovi“ i urednica istoimenog portala, te bivša studentica Odjela za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku ljubav prema modi objedinila u modnu knjigu koja je postala prepoznatljiva i izvan Dubrovačko-neretvanske županije. „Modni Izazovi“ su ne samo novi modni sadržaj, već polako postaju omiljeno štivo pripadnica ljepšeg spola. U intervjuu za ePunkt otkriva odakle ideja za modnim novinarstvom, pisanjem knjige kao i osnivanjem portala. Kako to da ste se odlučili baviti baš novinarskom strukom? Novinarstvo je moja najveća strast. Oduvijek sam željela biti novinarka. Pisanje me ispunjava i dio je mene. Sretna sam jer radim ono što volim i što moji tekstovi usrećuju druge ljude i mene. Je li istina da je novinarski posao jedan od najstresnijih? Stres je prisutan, ali s iskustvom postaje manji, ili u potpunosti nestaje. Ali činjenica je da je stres postao svakodnevnica koja je prisutna u svakom segmentu našeg života i moramo se nositi s tim.

INTERVJU Otto Barić: Hrvatska k'o Hrvatska, najgore što možeš napravit je bit uspješan

Posljednjih mjeseci počela je izgradnja velikog poslovnog nebodera West Gate u Splitu koji bi trebao biti najviša zgrada u Hrvata. Tom prigodom arhitekt projekta, Otto Barić, sin istoimenog umirovljenog izbornika hrvatske nogometne reprezentacije, Otta Barića ispričao je kako je Hrvatska arhitektonska javnost dočekala projekt koji je oduševio Katar, što misli o negativnim komentarima na njegove projekte te po čemu osmišljava svoje projekte. Iako u Kataru gradi dosta uspješnu karijeru, u Hrvatskoj je već izgradio hvale vrijedne projekte. Zagrebtower - profinjena poslovna zgrada svjetskih standarda; Ban centar u Zagrebu – luksuzna stambena i poslovna zgrada u samom centru; velebno zdanje vinarije Korta Katarina u Orebiću samo su neki od projekata s njegovim potpisom, a otkrio je i planove za budućnost. Zašto ste prekinuli igrati nogomet i odakle zanimanje za arhitekturu? Igrao sam nogomet do svoje 16. godine. No otac mi je jednom prilikom rekao: "Ti nikada