Preskoči na glavni sadržaj

U susret dvadesetom rođendanu igre Heroes of Might and Magic



Djeca devedesetih sigurno će se s ljubavlju prisjećati strateške video igrice Heroes of Might and Magic koja je uz igre poput Captain Clawa i klasične arkadne igre činila sastavni dio njihovih računala. Njena prekrasna grafika tada je zasjenjivala funkcionalnu stranu igrice, a odrastanje uz Heroje njihove je ljubitelje naučilo taktičkom razmišljanju, ljubavi prema fantastičnoj priči, osnovnom igraćem jeziku tada još u povojima te kreativnosti u šarenim kraljevstvima ispunjenima magijom. Heroji moći i magije 2015. slave svoj dvadeseti rođendan, a Punkt, povodom prigodnog datuma međunarodnog Geek pride daya, prezentira njihovu evoluciju kroz vrijeme. 

Heroes of Might & Magic: A Strategic Quest

Foto: wikipedia.com
Prva u nizu Heroes igara nastala je 1995. kada je kompanija New World Computing, nakon uspjeha Might and Magica, inače roleplay inačice serijala, odlučila napraviti turn based strategiju. Priča igre se odvija u srednjovjekovnom fantasy svijetu, u kojemu igrač kontrolira jednog od četiri moguća heroja (Knight, Barbarian, Sorceress, Warlock) te odgovarajući dvorac, a cilj mu je pobijediti preostala tri heroja te pokoriti njihove dvorce koristeći razna stvorenja odnosno jedinice, posebne sposobnosti te magije. 


Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars 

Foto: wikipedia.com
Godinu dana poslije prvog izlazi drugi dio Heroja, igra koju će 1997., poznati gaming časopis PC Gamer proglasiti šestom najboljom igrom svih vremena. "Dvojka" je donijela nekoliko inovacija, kao što su dva nova heroja, Wizard i Necromancer, te je unaprijedila sistem posebnih sposobnosti heroja. Također je uvela nova stvorenja i poboljšala sustav magije. 

The Price of Loyalty 

Foto: wikipedia.com
Ekspanzija "dvojke", Price of Loyalty je uvela preko dvadeset četiri  kampanje, nekolicinu scenario mapa, nekoliko novih heroja, te mnoge nove artefakte, a dodala je i plejadu novih građevina već postojećim kraljevstvima.  Ono s čim je velik broj ljubitelja serijala imao problem u ovoj ekspanziji je nedosljednost "težine" određenih misija u kampanja, do te mjere da je i najmanja greška u izvedbi  često automatski značila i poraz u toj misiji, što je za igrače bilo vrlo frustrirajuće.


Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

Foto: wikipedia.com
1999. je zlatno doba a ujedno i vrhunac ovog serijala. To je godina izlaska treće instalacije Heroesa koja je uzela sve ono što je bilo dobro u prva dva dijela serijala te to dodatno rafinirala i unaprijedila. Grafika je postala “ozbiljnija“, to jest, napustio se umjetnički sistem crtanoga filma. Dvorci, odnosno kraljevstva se više nisu ravnala po herojima, već obrnuto. Igrači su mogli birati između osam ponuđenih kraljevstva (Castle, Rampart, Tower, Inferno, Necropolis, Dungeon, Stronghold i Fortress) od kojih je svaki imao svoju vrstu stvorenja i građevina, te tematiku koja se kroz njih provlačila. Sistem herojevih posebnih sposobnosti dodatno je poboljšan i povećan, a dodana je i velika paleta novih magija koje su heroji mogli koristiti. Igra je dobila najveće ocjene svih relevantnih gaming časopisa i web stranica tog doba, a obožavali su je i kritika i publika. 

Armageddon's Blade 

Foto: mobygames.com
 Ekspanzija koje je igračima omogućila da zaigraju novo, deveto kraljevstvo, Conflux, dodala je šest novih kampanja i preko trideset novih scenario mapa, te neka nova poboljšanja u postavkama igre. Nastavak je, kao i original, vrlo dobro primljen od strane publike i kritike, samo su mu neki zamjerali nedostatak bitnih promjena, međutim one i nisu bile potrebne jer je sam original jako dobro napravljen. 

 The Shadow of Death 

Foto: heroes3.eu
Druga ekspanzija "trojke", The Shadow of Death nije unio nikakve revolucionarne promjene, već je samo poboljšao postojeće stvari, kao što je uvođenje item setova, koji su se sastojali od određenih artefakata, a kombinacijom svih artefakata istog seta, heroji bi dobili posebne sposobnosti. Ono što je bilo najbolje u ovome nastavku bila je odlično koncipirana i zanimljiva kampanja u šest dijelova. 

Heroes of Might and Magic IV 

Foto: mobygames.com
Sve ono što je bilo dobro i zanimljivo u prijašnjem dijelu Heroja, u 2002. izlaskom "četvorke" je nepovratno uništeno. Slijedeći smiješnu, gotovo glupu, glavnu priču kampanje, mnoga od kraljevstva iz "trojke" su spojena u nekakve abominacijske frakcije. Pa su tako, na primjer, kraljevstva Necropolis i Inferno spojena u Nekross, frakciju u kojoj igrač može birati ili undead (Necropolis) ili demonske (Inferno) jedinice. Sustav borbe je također drastično promijenjen, tako da je ona iskonska osobina, po čemu je igra bila prepoznatljiva svih godina, znatno izmijenjena. Inače vrlo lijepa i upečatljiva 2D grafika je zamijenjena groznom "plastelinskom" grafikom. Sistem posebnih sposobnosti i magija je također uništen, pa su tako, nekada prepoznatljive "škole" magije, kao što su bile Fire i Water Magic, zamjene zbunjujućim i apstraktnim pojmovima kao što su Order i Life Magic

The Gathering Storm 

Foto: wikipedia.com
Ova ekspanzija nije mogla popraviti štetu koju je serijalu nanijela "četvorka", a nije se ni previše trudila da to napravi. Oni koji su ipak odlučili kupiti ovaj nastavak, njegovom instalacijom su dobili šest novih kampanja čija je priča mnogo više isprepletena od priče originalnih kampanja. Igra je također poboljšala već postojeći multiplayer dodan u originalu. Ono što se mnogim igračima nije svidjelo je što se taj multiplayer jedino mogao igrati putem Gamespya koji je third-party multiplayer matching system, a u vrijeme izlaska igre bio je preplavljen raznim bugovima te je njegov server često bio offline.

Winds of War
Foto: pwned.com
Kao i prethodna, ni ova ekspanzija nije unijela nikakve značajnije promjene, već je samo dodala nekoliko novih jedinica, kampanja i artefakata. Ovo je, na žalost i na sreću, ujedno i zadnja igra izdana u produkciji New World Computinga i njihovog izdavača 3DO Company-a, zbog toga što je nedugo nakon igrinog izlaska, 3DO bankrotirao, a NWC je prodao autorska prava gigantu gaming industrije, Ubisoftu

Žalosno je što je NWC prodao autorska prava, jer su igre prije "četvorke" bile jako igrane, popularne i odlično napravljene, međutim sreća je u toj prodaji to što je Ubisoft uspio napraviti jednako dobar proizvod, međutim u mnogočemu drukčiji od svojih prethodnika. 

Heroes of Might and Magic V 

Foto: ituzsozluk.com
Kao što je već spomenuto, nakon Ubisoftova preuzimanja serijala, došlo je do velikih promjena. Grafika je u potpunosti promijenjena, to jest iz 2D je dobila potpuni 3D ugođaj, ponovno je vraćena većina dvoraca iz "trojke", sa izuzetkom Strongholda i Fortressa. Originalna priča, često zbrčkana i nerazumljiva, koja se provlačila kroz sva četiri dijela serijala, te svih deset dijelova Might and Magic roleplay igre, zamijenjena je novom, manje zbunjujućom, a više linearnom pričom koja prati svih šest kampanja, svakog od šest kraljevstava. Publika je pohvalila i dodijelila dobre ocjene igri, koju je Ubisoft uspješno izvukao iz ponora u kojega ju je gurnula prethodna instalacija. Jedino što su mnogi zamjerali, bile su neke gramatičke greške i spori multiplayer, koje su riješene u narednim ekspanzijama. 

Hammers of Fate 

Foto: nocookie.net
Poboljšanja postojećeg sistema, ponovno uvođenje items setova, opcije izgubljenje u prijašnjim dijelovima, kao i novih  artefakata, potpuno novo kraljevstvo (ali sa starim imenom) Fortress (nema veze sa "trojkinim" Fortressom u kojemu su se nalazila razna primitivna i divlja stvorenja, već potpuno novi koncept sa patuljcima kao njegovim jedinicama) te odlična kampanja, samo su neke od stvari koje su Hammersi donijeli. 

Tribes of the East 

Foto: maps4heroes.com
Druga ekspanzija za redom koja je unijela još jedno novo kraljevstvo, Stronghold (ono što je u "trojki"“ bio Fortress, u "petici" je postao Stronghold, kraljevstvo divljih orkova i moćnih kiklopa). Igra je također donijela nešto što nije bilo viđeno u prijašnjim dijelovima, a to je izbor pri unapređenju stvorenja, odnosno jedinica. Naime, nekad su sve jedinice, svakog kraljevstva, mogle biti unaprijeđene jednom i to u već predodređenim unapređenjem. Pa je tako, u "trojki", najjača jedinica kraljevstva Castle, anđeo, mogla biti unaprijeđena u arhanđela, dok se u ovoj standalone ekspanziji (ekspanziji koja ne treba originalnu igru da bi funkcionirala), moglo birati hoće li se anđeo unaprijediti u arhanđela ili u palog anđela s potpuno drukčijim sposobnostima od ovog prethodnog. Upravo je ta opcija ono što se publici jako svidjelo kod Tribes of the East-a. 

Heroes of Might and Magic VI 

Foto: wikipedia.com
Greška koju je napravio NWC sa "četvorkom", ponovno je ponovljena, samo u manjem razmjeru, u šestom nastavku serijala. Naime sve ono što je bilo dobro i hvaljeno od strane igrača je promijenjeno. Uklonjen je sustav izbora unapređenja jedinica, uveden u Tribesima, neka su kraljevstva zamijenjena drugima dok su neka izbačena (među izbačenima su pojedina kraljevstva koja su pratili serijal od samog početka), a jedinice u preostalim kraljevstvima su drastično promijenjene. Tako je, na primjer, ikona mračnog Necropolisa, Bone Dragon zamijenjen nekakvom divovskom ženom-pauk s velikim poprsjem. Sustav herojevih sposobnosti i magija je također doživio velike preinake, a lepršavi, cartoonish grafički stil iz "petice" zamijenjen je ozbiljnijim i mračnijim stilom. Igra je uvela neka poboljšanja u samoj igrinoj izvedbi, pa je tako naprimjer fluidnost jedinica na bojnom polju poprilično veća nego u prethodnim dijelovima serijala. 

Shades of Darkness 

Foto: wikipedia.com
Standalone ekspanzija je vratila Dungeon, kraljevstvo koje je original izbacio, ali s potpuno promijenjenim sastavom jedinica. Kao i u svim ekspanzijama, pregršt novih kampanja, razni novi artefakti, kao i pripadajući item setovi, te mnoga nova stvorenja, stavke se koje su Shadesi donijeli.

Budućnost serijala je zasada neizvjesna, slijedi li druga ekspanzija šestoga dijela, teško je reći, ali po dosadašnjoj špranci, vrlo je vjerojatno da slijedi. Od "zlatnog doba trojke", igre nažalost gube na popularnosti, pa je pitanje koje se postavlja, je li šesti dio ujedno i kraj nekad popularnih Heroja?


Luka Pleša

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

FABULA: Kradljivica knjiga

Vrijeme je popularizacije knjiga – jeftinije su i pristupačnije, a i broj im se povećao. Tako svatko može naći nešto za sebe. I upravo zato zabrinjava činjenica da se veliki broj ljudi odlučuje za nečitanje. No nije samo to problem – u zadnje vrijeme je često da se osobe koje ne čitaju time ponose.  Tako nerijetko možete čuti rečenicu: Nisam pročitala knjigu od osnovne škole! S tim da nove generacije vjerojatno već u osnovnoj školi dižu ruke od knjiga s obzirom na dostupnost detaljnih sažetaka na internetu. Teško je reći što stvara takvu averziju ljudi prema čitanju. Kažu da je knjiga elitna vrsta zabave, zato jer nemaju svi toliko vremena da se posvete čitanju. To je možda i jedino prihvatljivo opravdanje za nečitanje. Ali nedostatak vremena je mladim ljudima u osnovnoj i srednjoj školi najmanji problem – veći je taj što knjige smatraju dosadnima i zamornima. Šteta, jer oni nikada neće otkriti koliki je užitak izgubiti se u radnji neke zanimljive radnje, a da ne govorim koliko bi

INTERVJU Otto Barić: Hrvatska k'o Hrvatska, najgore što možeš napravit je bit uspješan

Posljednjih mjeseci počela je izgradnja velikog poslovnog nebodera West Gate u Splitu koji bi trebao biti najviša zgrada u Hrvata. Tom prigodom arhitekt projekta, Otto Barić, sin istoimenog umirovljenog izbornika hrvatske nogometne reprezentacije, Otta Barića ispričao je kako je Hrvatska arhitektonska javnost dočekala projekt koji je oduševio Katar, što misli o negativnim komentarima na njegove projekte te po čemu osmišljava svoje projekte. Iako u Kataru gradi dosta uspješnu karijeru, u Hrvatskoj je već izgradio hvale vrijedne projekte. Zagrebtower - profinjena poslovna zgrada svjetskih standarda; Ban centar u Zagrebu – luksuzna stambena i poslovna zgrada u samom centru; velebno zdanje vinarije Korta Katarina u Orebiću samo su neki od projekata s njegovim potpisom, a otkrio je i planove za budućnost. Zašto ste prekinuli igrati nogomet i odakle zanimanje za arhitekturu? Igrao sam nogomet do svoje 16. godine. No otac mi je jednom prilikom rekao: "Ti nikada

Jelena Hendić: Sretna sam jer radim ono što volim i što moji tekstovi usrećuju druge ljude

Autorica knjige „Modni Izazovi“ i urednica istoimenog portala, te bivša studentica Odjela za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku ljubav prema modi objedinila u modnu knjigu koja je postala prepoznatljiva i izvan Dubrovačko-neretvanske županije. „Modni Izazovi“ su ne samo novi modni sadržaj, već polako postaju omiljeno štivo pripadnica ljepšeg spola. U intervjuu za ePunkt otkriva odakle ideja za modnim novinarstvom, pisanjem knjige kao i osnivanjem portala. Kako to da ste se odlučili baviti baš novinarskom strukom? Novinarstvo je moja najveća strast. Oduvijek sam željela biti novinarka. Pisanje me ispunjava i dio je mene. Sretna sam jer radim ono što volim i što moji tekstovi usrećuju druge ljude i mene. Je li istina da je novinarski posao jedan od najstresnijih? Stres je prisutan, ali s iskustvom postaje manji, ili u potpunosti nestaje. Ali činjenica je da je stres postao svakodnevnica koja je prisutna u svakom segmentu našeg života i moramo se nositi s tim.